جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۹
کد خبر: ۷۱۰۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
14 آذر ماه تجلیل از رنجبر گل محمدی پیر غلام اهل بیت؛

برگزاری همایش"پرده عشاق" در فرهنگسرای ولاء

فرهنگسرای ولاء همزمان با ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین، همایش "پرده عشاق" را با محوریت تجلیل از پیر غلام شهرری رنجبر گل محمدی و با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برگزار می کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، سیدرضا موسوی مدیر فرهنگسرای ولاء با اشاره به این برنامه ذکر کرد: این همایش با حضور رنجبر گل محمدی، پیر غلام اهل بیت و صاحب مجموعه کتاب 40 جلدی مصاحبه از پیر غلامان سراسر کشور و دکتر لاله افتخاری نماینده تهران و رئیس فراکسیون قرآن و عطرت برگزار می شود.

موسوی با توجه به اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: ایجاد زمینه ای برای بالا بردن معرفت عاشورایی، تقویت همبستگی گروهی از طریق به رخ کشیدن همگانی بودن عشق به اباعبدالله در تمامی گروه های سنی و اقشار جامعه و ایجاد موج و شور مذهبی در سطح شهر از اهداف برگزاری این همایش می باشد.

مدیر فرهنگسرای ولاء در خصوص محور اصلی این همایش ذکر کرد: محور اصلی این برنامه تجلیل و بزرگداشت پیر غلام اهل بیت رنجبر گل محمدی می باشد که مردم شهرری در این همایش با این شخصیت بزرگ آشنا خواهند شد.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 با توجه به کتاب منتشر شده توسط این پیر غلام افزود: کتاب تذکره عشاق عنوان کتاب رنجبر گل محمدی با موضوع بررسی زندگانی مداحان اهل بیت است که چاپ دوم آن توسط سوره مهر منتشر شده است. در این کتاب به بررسی مختصر و اجمالی از زندگی تنی چند از پیشکسوتان هنر مداحی و ثبت خاطرات و کرامات آنان پرداخته شده است.

موسوی در ادامه بیان کرد: این کتاب 224 صفحه ای در قطع رقعی و با شمارگان 2 هزار و 500 نسخه به طبع رسیده است. زندگی نامه مداحان و پیرغلامانی همچون مرشد امیراسلامی ، نادعلی کربلایی، مهدی آصفی ، احمد صالح ، هاشمی دانا ، علامه مداح ، حسن ارضی ، حاج علی عرب ، حاج سید حسن معطر ، حاج حسین حسینی زاهد ، حاج حسین ناظم و حاج حسن محمدی معروف به دولابی در این اثر مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر فرهنگسرای ولاء با اشاره به حضور دکتر لاله افتخاری در این مراسم تصریح کرد: دکتر افتخاری، نماینده مردم تهران در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و دکترای علوم قرآنی در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.

به گفته موسوی، دکتر افتخاری دارای ۲۱ اثر پژوهشی و دو تألیف در زمینه علوم قرآنی است.

رئیس فرهنگسرای ولاء در این خصوص ادامه داد: افتخاری در حال حاضر داور مسابقات قرآنی و پژوهشی، عضو گروه مبلغان زباندان امور بین المللی سازمان حج و زیارت، عضو جمعیت زنان انقلاب اسلامی و عضو دائم مرکز دانش پژوهان شاهد است و به عنوان زن نمونه از سوی مؤسسه فرهنگی شجره طوبی لوح افتخار دریافت کرده‌است .

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 در پایان گفت: این همایش پنج شنبه 14 آذر ماه سال جاری از ساعت 17:30 الی 19 در سالن اجتماعات ولیعصر(عج) فرهنگسرای ولاء واقع در میدان نماز برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 33749134 تماس حاصل فرمایند.

نظر شما