پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۴
کد خبر: ۷۱۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع)

ثبت کننده نوای نیم قرن مداحی کشور تجلیل شد

آئین نکوداشت ثبت کننده 50 سال مداحی کشور و صاحب فروشگاه عرضه محصولات مذهبی و آیینی گلبانگ محمدی از سوی فرهنگسرای اخلاق برگزار شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهارده، در ویژه برنامه پرده عشاق که بمنظور تجلیل و تکریم از خادمان آستان حضرت ابا عبدا... الحسین به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق 22 گانه تهران انجام می شود، در اولین پرده از عباس محمدی شاعر و ثبت کننده 50 سال مداحی کشور و صاحب فروشگاه عرضه محصولات مذهبی تقدیر شد.

این مراسم با حضور مسئولین خانه مداحان، انجمن نغمه سرایان شرق تهران و برخی از مفاخر، پیرغلامان، پیشکسوتان، ذاکران، خادمان و دوستداران اهل بیت (ع) روز جمعه هشتم آذرماه ساعت 18 در مسجد جابری تهران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه آیات نورانی کلام الله مجید توسط مرتضی یراق بافان تلاوت شد.سیدمحمد سادات اخوی شاعر، نویسنده و مجری برنامه ضمن ارائه توضیح در خصوص برگزاری این مراسم و عرض خیر مقدم به مدعونین از تعدادی از ذاکرین و پیرغلامان هم دوره عباس محمدی خواست تا در مورد خاطرات سالهای آشنایی با ایشان جملاتی را ذکر کنند.

سیداحمد صالحی خوانساری از ذاکرین اهل بیت(ع) با ذکر این نکته که بیشتر از سی سال است در محضر حاج عباس محمدی تلمذ می کند گفت: در تمام این سال ها افتخار همراهی نزدیک با ایشان را داشته و علی رغم سختیهای کار هیچ گاه ذره ای خستگی در ایشان ملاحظه نکرده و یه یاد ندارم که ایشان از ثبت داوطلبانه این نواها ابراز نارضایتی کرده باشد و یا در مقابل آن چیزی خواسته باشد. وی خاطرنشان کرد به یمن وجود مبارک ایشان است که نسل حاضر می تواند سبک های قدیمی نوحه و اشعار سرایندگان اهل بیت را بشنود(ع) و از آن ها بهره مند شود.

همچنین حسن صالحی خمینی از شعرای نوحه سرا و پدر شهید احمدصالحی خمینی در بیان شخصیت والا و روحیه خستگی ناپذیر حاج عباس محمدی این گونه بیان کرد: وقتی که به گذر ایام و سالهای گذشته فکر میکنم هیچ زمانی را نمی یابم که ایشان دست از تلاش در تربیت شاگردان و جوانان به سوی اهل بیت(ع) برداشته باشد و بارها مشاهده کرده ام با علاقه و صبر بی نظیر سعی در اصلاح اشعار شاعران جوان داشته و با رفتار و منش خود آنان را بر سر ذوق آورده و به ایشان درس زندگی داده است. وی در ادامه قطعه شعری را که در وصف حاج عباس محمدی سروده بود به حاضران در جلسه تقدیم کرد.

نوحه خوانی و استفاده از دم های قدیمی از دیگر بخش های مراسم بود که توسط ذاکرین اهل بیت (ع) مهدی رضایی و مهدی غیاثی برگزار شد که حال و هوای معنوی خاصی به جمع داده و حاضران دقایقی را به سینه زنی پرداختند.

در ادامه عباس عنقا از شاعران معاصر به خاطرات مشترک خود با حاج عباس محمدی اشاره کرده و قطعه شعری را به ایشان تقدیم کرد که با ذکر صلوات، مورد تشویق فراوان حاضران قرار گرفت و پس از آن حاج عباس محمدی به صحنه آمده در خصوص فعالیت و خدمات خویش در پنجاه سال گذشته توضیحاتی ارائه کرد. وی ضمن ابراز خرسندی از تلاش های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در برپایی این مراسم قطعاتی را به مناسبت هفته بسیج سروده بود که تقدیم حاضران کرد.

در انتهای این ویژه برنامه هدایایی به انضمام لوح تقدیرتوسط محمدعلی قندهاری نیا معاون فرهنگی سازمان، ایمان شمسایی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رییس فرهنگسرای اخلاق جمعی از مداحان و ذاکران و مسئولین فرهنگی هنری منطقه به ایشان اهدا شد.

حسن ختام این برنامه برپایی مراسم تعزیه عاشورا توسط گروه حبیب بن مظاهر بود که مصیبت اهل بیت علیه السلام در روز عاشورا را به تصویر کشیدند.

خبرهای مرتبط
نظر شما