پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۴
کد خبر: ۷۱۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
شاعر آیینی منطقه 22 از سوی فرهنگسرای تهران تجلیل شد

رونمایی از ششمین پرده عشاق در غرب پایتخت

در ششمین روز از برگزاری ویژه برنامه " پرده عشاق ، آیین تجلیل از خادمان حسینی محلات تهران " ، از محسن خیاطان شاعر آیینی پیش کسوت و مبارز قدیمی انقلاب در جمع صدها تن از نمازگزاران ، ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) در منطقه 22 تجلیل شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، در این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و پاسداشت سرآمدان این فرهنگ متعالی برگزار شد، در حضور نمازگزاران حاضر در مسجد جامع حضرت ولی عصر عج ا... منطقه و هم چنین مداحان و ذاکران ، افراد معتمد محلی و مدیران نهادهای منطقه ، از یکی از شاخص ترین چهره های حسینی منطقه تجلیل به عمل آمد.
بر اساس این گزارش پرده ششم از آیین پرده عشاق با قرائت مجلسی قرآن کریم با صدای مجید احمدی قاری بین المللی آغاز شد و در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جماعت مسجد جامع ولیعصر ضمن خوشامدگویی به مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) ، در باره عاشورا و قیام سیدالشهداء (ع) سخنانی کوتاه ایراد کرد.
اجرای مداحی و شعر خوانی در مدح سیدالشهداء (ع)  توسط متین مالکی مداح نوجوان منطقه بخش بعدی مراسم بود که با استقبال و همراهی نمازگزاران و ذاکران حاضر در مسجد جامع ولیعصر (عج) همراه بود.
در ادامه مراسم استاد محمدعلی کریم خانی مداح اهل بیت (ع) و از صداهای ماندگار موسیقی مذهبی با اجرای قطعه معروف " ای حرمت  " در مدح امام رضا (ع) برنامه خود را آغاز کرد. اجرای زنده قطعه "مجرای عاشورا" (آرام جانم) از دیگر اجراهای استاد کریمخانی بود که حال و هوایی معنوی و خاص به مراسم بخشید.
استاد کریمخانی طی سالهای اخیر غیر از مداحی ، در تولید و تهیه و تولید آثار فاخر موسیقی مذهبی فعالیت داشته و اثر موسیقایی "قطعه ای از بهشت" (آمده ام، ای شاه پناهم بده) با شعری از استاد حبیب الله چایچیان (حسان)، اجرای قطعه ای در حسینیه کربلائیها با همکاری نزار القطری و صادق آهنگران و آلبوم "ساقی سرمست" به آهنگسازی آریا عظیمی نژاد را به علاقمندان موسقی مذهبی عرضه کرده است.
شعر خوانی در مدح اهل بیت (ع) توسط میرزا علی تقی زاده از شاعران آیینی منطقه از دیگر بخش های این مراسم بود و پایان بخش ششمین شب از ویژه برنامه "پرده عشاق" به آیین تجلیل از محسن خیاطان (خاتم) ، شاعر پیش کسوت آیینی و سراینده بسیاری از اشعار انقلابی و آیینی دوران انقلاب اختصاص داشت که در یک سخنرانی کوتاه در باره جایگاه شعر آیینی و انقلابی سخن گفت.
وی حضور خود در این مراسم را دست تقدیر و فراخوان سیدالشهداء(ع) دانست و ابیاتی از اشعارآیینی خود را برای حاضرین قرائت کرد.
در خاتمه با حضور اکبر بختیاری رییس فرهنگسرای تهران و مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از استاد محسن خیاطان تجلیل و از حاضرین بر سفره سیدالشهداء پذیرایی شد.
به گفته اکبر بختیاری رییس فرهنگسرای تهران ، عشق سیدالشهداء (ع) به عنوان تجلی محبت و ارادت ما ایرانیان شیعه به اهل بیت (ع) 14 قرن است که استمرار دارد و هیچ گاه از ما جدا نخواهد شد.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 22 تاکید کرد : پاسداری از این فرهنگ متعالی ، وظیفه یکایک ماست و تجلیل از سرآمدان ترویج فرهنگ حسینی نیز ، تضمین ماندگاری درس ها و عبرت های عاشورا است.
بختیاری افزود : با این نگاه ، فرهنگسرای تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 22 ، در برنامه " پرده عشاق " و در جمع نمازگزاران و ذاکران اهل بیت (ع) از یکی از چهره های شاخص فرهنگ حسینی در منطقه تجلیل کرد.
به گفته رییس فرهنگسرای تهران برنامه "پرده عشاق" برای نخستین بار در محرم و صفر امسال ، طراحی و اجرا می شود و ایجاد زمینه ای برای بالا رفتن معرفت عاشورایی ،
  تقویت همبستگی گروهی از طریق تبیین همگانی بودنِ عشق به اباعبدالله در تمامی گروه های سنی و اقشار جامعه و ایجاد موج و شور مذهبی در سطح شهر از جمله اهداف این طرح محسوب است
خبرهای مرتبط
نظر شما