جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۶
کد خبر: ۷۱۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
همزمان با ایام سالگرد شهادت ميرزا كوچك خان جنگلي

نگارخانه مهر میزبان «سرود سرو در كوير جنگل»

تاریخ نگاره های «سرود سرو در كوير جنگل» به روایت زندگی و مبارزات از مجموعه نمايشگاه هاي منتظر بصير در نگارخانه مهر فرهنگ سرای انقلاب اسلامی به نمایش در آمد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگ سراي انقلاب اسلامي، این نمایشگاه شامل 38 تاريخ نگاره از زندگي سياسي و مبارزاتي ميرزا كوچك خان جنگلي است که از 23 آذر در این نگارخانه کار خود را آغاز می کند. در این تاريخ نگاره ها، فصل هايي از مقابله اين مبارز انقلاب مشروطه در اعتراض به نقض تماميت ارضي و استقلال ايرانيان از سوي بيگانگان روايت مي شود. آخرين تابلوي اين مجموعه به شهادت ميرزا كوچك خان جنگلي اختصاص يافته است.

این نمایشگاه از یازدهم آذر همزمان با سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در نگارخانه موزه مركزي شهدا به نمایش در آمد و آئين نكوداشت ميرزا كوچك خان با مروري بر مجاهدت هاي اين مبارز پنجشنبه، چهاردهم آذر در محل نگارخانه موزه مركزي شهدا برگزار شد. 
در این آیین حجت‌الاسلام مرتضی عباسیان، مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) طی سخنانی با اشاره به شاخصه‌های رفتاری این شهید گفت: میرزا کوچک‌خان در سن 29 سالگی مبارزه علیه ظلم و استبداد را در زمان مشروطه آغاز کرد و پس از مشاهده رخنه فرصت‌طلبان در مشروطه، سال 1294 هیئت اتحاد اسلام را تشکیل داد و پس از رخنه فرصت‌طلبان در مشروطه، هیئت اتحاد اسلام را در سال ۱۲۹۴ ایجاد کرد.
وی تهران اظهار داشت: میرزا در ادامه نامه‌اش می‌نویسد: افسوس می‌خورم که مردم ایران پس از محو ما خواهند فهمید، ما که بودیم، چه خواستیم و چه کردیم (النعمة اذا فقدت عرفت)
مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان افزود: در جهت مقدمه چینی ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیازمندیم که در مقابل حکومت‌های استعماری و تفکرات استبدادی را که در حال بلعیدن جهان هستند، بایستیم و در این مسیر جنگ با ابرقدرت‌ها لاجرم پیش خواهد آمد.
عباسیان با بیان اینکه دنیای استکباری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل امام خمینی متحد شدند، ابراز داشت: آن‌هایی که دیروز علیه تشکیل نظام اسلامی در کشور ما که مبتنی بر شعار نه شرقی نه غربی بود، متحد شدند، حتماً در مقابل امام زمان(عج) که با داعیه حکومت جهانی دارد مقاومت خواهند کرد.
تاريخ نگاره هاي «سرود سرو در كوير جنگل» چهارمين دوره از مجموعه نمايشگاه هاي منتظر بصير است که با همكاري موسسه حضرت مهدي موعود(عج) استان تهران و معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید برگزار شده است. در دوره های پیشین، تاریخ نگاره های منتظر به بصیر به مرور شخصیت و زندگی بزرگانی چون شهيد مدرس، شهيد نواب صفوي و شيخ فضل الله نوري می پرداخت.
لازم به ذکر است نمایشگاه «سرود سرو در کویر جنگل» از 23 آذر تا پنجم دی ماه در نگارخانه مهر فرهنگ سرای انقلاب اسلامی به کار خود ادامه می دهد. فرهنگ سرای انقلاب اسلامی بزرگراه شهید نواب صفوی ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نشانی www.enghelab.farhangsara.ir  مراجعه کنید یا با شمــــاره های 9-55419057 تماس بگیرید.

 

 

نظر شما