جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۴
کد خبر: ۷۱۹۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
30 آذر ماه در شهرری؛

رونمایی کتاب چهل منزل با حسین(ع) حجت الاسلام رنجبران

جدیدترین کتاب حجت الاسلام دکتر علی اکبر رنجبران با عنوان "چهل منزل با حسین(ع) (مقتل)" در کتابخانه شیخ صدوق(ره) رونمایی می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 ، علیرضا محمودی مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) در ارتباط با رونمایی از کتاب چهل منزل با حسین(ع)گفت: مراسم رونمایی کتاب " چهل منزل با حسین(ع)" اثر حجت الاسلام دکتر علی اکبر رنجبران به همت کتابخانه شیخ صدوق(ره) و با مشارکت فرهنگسرای ولاء در کتابخانه شیخ صدوق(ره) برگزار می‌شود.

علیرضا محمودیگفت: در این کتاب گذری اجمالی بر تاریخ مقتل نگاری شیعه(ادبیات عاشورایی)توضیح داده شده است که حجت الاسلام و المسلمین دکتر رسول جعفریان نظارت کننده ی تالیف این کتاب بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رویداد کربلا یک مصیبت به تمام معنا بود ، مصیبتی برای اهالی آسمان و زمین؛ مصیبتی که در نوع خود بی مانند بود و لذا در اخبار هم آمده است که فرشتگان و انبیاء همه برای آن حضرت مجلس سوگواری برپاکردند و گریستند.

محمودی ادامه داد: بنابراین شیعه حق داشت که تلاش کند یاد و خاطره ی این رویداد را حفظ کند و علاوه بر همراهی با انبیا و فرشتگان الهی در سوگواری برای حسین (ع) آن را به عنوان یک درس ، یک عبرت، یک حادثه ی مهم که عمق دنائت و پستی امویان و هواداران آن ها را نشان می دهد ، حفظ کند.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) توضیح داد: در این میان بسیاری از مورخان اهل سنت که اهل بیت دوست بودند ، در این زمینه همراهی کردند و متونی را برای پاسداری از حرمت امام حسین(ع) نوشتند و در جهت ثبت تاریخ کربلا تلاش کردند.

محمودی افزود: اکنون که کاوشگری به نظاره ی مکتوبات عاشورایی در طول تاریخ می نشیند، حتی با یک نگاه مختصر، در می یابد که دایره ی این معارف تا چه اندازه گسترده و قابل اعتنا است.

وی ذکر کرد: اگر تاثیر این معارف در جامعه ی اسلامی به خصوص شیعی هم در نظر گرفته شده و بر آن افزوده شود ، به راحتی معارف حسینی می تواند به عنوان یک گرایش علمی مهم در حوزه ی تاریخ نگاری اسلامی طرح شده و مراکز دانشگاهی در بخش تاریخ قسمتی را به تربیت محققان و تولید دانش در این زمینه اختصاص دهند.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) در خصوص این کتاب بیان کرد: این اثر ترکیبی از همه مقاتلی است که تاکنون درباره امام حسین(ع) منتشر شده‌اند و از این نظر، کاری نو و بدیع است.

محمودی ذکر کرد: حجت الاسلام دکتر علی اکبر رنجبران، نویسنده کتاب «چهل منزل با حسین(ع)» چهار سال روی این کتاب کار کرده وهمه مقاتل موجود را بررسیکرده‌است. وی در این کتاب، بین مقاتل گزینشمی‌کند و محتواهای ضعیف و سست را حذف و به اصل هویت عاشورا توجه کرده‌است.

وی تصریح کرد: کتاب«چهل منزل با حسین(ع)» نوشته حجت‌الاسلام دکتر علی‌اکبر رنجبران با شمارگان شش هزار نسخه وقیمتیکصد و50 هزار ریال از سوی مجتمع فرهنگی عاشورا منتشر شده‌است.

مدیرکتابخانه ی شیخ صدوق(ره) در پایان بیان کرد: مراسم رونمایی از این اثر، 30 آذر ماه از ساعت 15 الی 17 در کتابخانه ی شیخ صدوق(ره) واقع در شهرری، فلکه اول دولت آباد، بوستان مهران برگزار می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33754041-33754042 تماس حاصل فرمایید.

نظر شما