جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۶
کد خبر: ۷۴۲۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۹
کمال تبریزی در گفت و گو با شهر در حاشیه جشنواره فیلم فجر:

باید در گزینش فیلم‌ها سخت گیری بیشتری شود/جشنواره بیشتر شبیه مهمانی‎ست

کمال تبریزی برای بهترشدن کیفیت جشنواره فیلم فجر تاکید کرد در گزینش فیلم‌ها سخت گیری بیشتری شود.
کمال تبریزی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهارداشت: نقطه قوت سی و دومین جشنواره فیلم فجر برگزاری پرکشش و منظم آن است که از مراسم افتتاحیه تا کنون شاهد آن بوده ایم،استقبال مردم از جشنواره نیز با وجود این که فیلم های چندان جذابی در حال اکران نیست،قابل توجه و بسیار خوب است و این مورد مثبتی برای جشنواره محسوب می شود.

کارگردان فیلم طبقه حساس ، تصریح کرد: در مقابل،خارج شدن جشنواره از شکل رقابتی و استاندارد نقطه ضعف این رویداد بزرگ سینمایی‌ست که در همه سال‌ها وجود داشته و بیشتر شبیه به  مهمانی می‌شود که همه دور هم هستند، همه فیلم‌ها نمایش داده می‌شود و همه به شکلی از این رویداد منتفع می‌شوند.

وی تاکید کرد: جشنواره فیلم فجر فرصتی است که باید در آن بحث فیلم های استاندارد و غیراستاندارد مطرح شود و نباید به نحوی عمل شود که ما به طور ناگهانی شاهد حضور فله‌ای فیلم‌ها در بخش‌های مختلف جشنواره باشیم.

تبریزی اظهارداشت: این باعث ازدحام و شلوغی بی دلیل می شود، به نحوی که گاه شاهدیم 5 فیلم اکران می شود و به گونه‌ای موضوعات‌شان شبیه به هم است و این موجب سردرگمی مخاطب در تشخیص داستان فیلم‌ها می‌شود.

وی افزود: به نظرم اگر در گزینش فیلم ها مقداری سخت گیری بیشتری شود، محصول نهایی جشنواره از نظر کیفیت فرهنگی و هنری بهتر می شود و بینندگان نیز بیشتر از آن استقبال می کنند و متوجه می شوند در حال تماشای فیلم های خاصی از سینما هستند.دیگر فیلم ها نیز می توانند در دیگر جشنواره های متعدد کشورمان که تعاریف دیگری دارند، شرکت کنند.
نظر شما