جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۷
کد خبر: ۷۵۱۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

برگزاری نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی در منطقه 10 تهران

با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و همچنین امکان دسترسی آسان به کتاب، نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی در منطقه برگزار می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، نقی قلی زاده سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره گفت: نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی برای ایجاد انگیزه به مطالعه در میان شهروندان، معرفی فعالان بخش کتاب، تشویق کسانی که در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه گام بر می دارند در مناطق تهران برگزار می شود.

وی درباره ویژگی ها و شرایط یک کتابخانه خانگی توضیح داد: کتابخانه خانگی به مجموعه ای از کتاب هایی اطلاق می شود که در بخشی از فضای خانه با حداقل موجودی 50 نسخه کتاب غیر درسی به صورت اختصاصی توسط صاحب کتابخانه خریداری شده باشد.

وی با اشاره به معیارهای سنجش انتخاب بهترین کتابخانه خاطرنشان کرد: برترین های نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی از لحاظ دارا بودن بیشترین عنوان کتاب، بیشترین تنوع موضوعی، ترتیب و ساماندهی کتاب ها، بهرمند بودن از قدیمی ترین نسخه چاپی، اختصاص فضای داخلی منزل و طراحی سازه کتابخانه، در دسترس بودن کتابخانه برای دیگران و قدمت و بهره مندی از نسخ ارزشمند خطی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

به گفته وی: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در اردیبهشت 93 همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار می شود.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، درپایان درباره نحوه شرکت علاقمندان به شرکت در این جشنواره گفت: شهروندان تا پایان سال جاری فرصت دارند با ارسال عدد 33 از طریق پیام کوتاه 3000470430 ، تارنمای اینترنتی جشنواره به نشانی www.mahaleh_ketab.comو ثبت نام حضوری با مراجعه به کتابخانه های مستقر در منطقه و محلات در این جشنواره شرکت کنند.

نظر شما