جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۰
کد خبر: ۸۲۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

نقد مجموعه داستان «سهم من از دریا» در فرهنگسرای گلستان

نقد و بررسی مجموعه داستان «سهم من از دریا» با حضور نویسنده کتاب، منتقدان و جمعی از دوست‌داران ادبیات فارسی در سلسله نشست‌های ترنم قلم برگزار می‌شود.
نقد مجموعه داستان «سهم من ازدریا» در فرهنگسرای گلستان به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست نقد مجموعه داستان «سهم من ازدریا» با حضور ژیلا تقی‌زاده نویسنده کتاب، لادن نیکنام و محمدرضا گودرزی به عنوان منتقدان کتاب برگزار می‌شود. 

«سهم من از دریا» در قالب ۱۳ داستان کوتاه در یک مجموعه گرد هم آمده است. داستان‌هایی که بخشی از رویدادهای زندگی روزمره را با مخاطب درمیان می‌گذارد. داستان‌هایی که‌گاه از شدت کوتاه بودن خوانشی کمتر از چند دقیقه را پیش روی مخاطب می‌گذارند و‌ گاه با وجود حجم کم ساعت‌ها می‌تواند مخاطب را پیش روی خود نگاه دارد. 

ژیلا تقی‌زاده، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و نقاش، متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است. او فارغ‌التحصیل کار‌شناسی گرافیک از دانشگاه الزهرا(س) است. از سال ۱۳۸۴ تاکنون با رادیوی برون‌مرزی صدای آشنا، رادیو فرهنگ و رادیو جوان در زمینه نمایشنامه‌نویسی رادیویی همکاری داشته و فیلمنامه‌نویسی قسمت‌هایی از سریال آموزشی «حرف حساب» شبکه هفت را در سال ۱۳۸۹ عهده‌دار بوده است. همچنین از سال ۱۳۶۴ نمایشگاه‌های نقاشی به صورت انفرادی و گروهی را در نگارخانه‌های مختلف برگزار کرده است. از دیگر فعالیت‌های وی طراحی و اجرای پوسترهای تئا‌تر، تصویرگری کتاب‌ها و نشریات گوناگون، طراحی صحنه و لباس و عروسک در نمایش‌ها و تئاتر‌ها بوده که جوایز مختلفی را در این زمینه نصیب او کرده است. 
«عینک»، «جیبی پر از بادام و ماه»، ‌ «فرشتگان بال ندارند» و «کهنه رباط» از جمله آثار داستانی وی به شمار می‌آیند. 
چاپ اول کتاب «سهم من از دریا» در (زمستان ۱۳۹۳) نوشته ژیلا تقی‌زاده در ۱۲۰ صفحه از سوی انتشارات نیستان در تهران چاپ و منتشر شده است. 
 
کتابخانه فرهنگسرای گلستان امکان اهدا رایگان کتاب «سهم من از دریا» را برای مخاطبان ایجاد کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه این کتاب را دریافت کنند. 

برای حضور در این نشست می‌توانید روز سه‌شنبه ۱۷شهریور، ساعت ۱۷ به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنید.
نظر شما