جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۱
کد خبر: ۸۲۹۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
داستان‌های جواد مجابی مهمان «با هم بخوانیم» فرهنگسرای فردوس می‌شود؛

خوانش گروهی «ناخوانا بر سنگ سفید»

برنامه «با هم بخوانیم» این هفته فرهنگسرای فردوس، به مطالعه گروهی و خوانش داستان «ناخوانا بر سنگ سفید» از مجموعه داستان «کتیبه و ایوب» نوشته جواد مجابی اختصاص دارد.
خوانش گروهی «ناخوانا بر سنگ سفید»به گزارش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله برنامه‌های «با هم بخوانیم» هر دو هفته یک‌بار در روزهای یکشنبه با حضور جعفر توزنده‌جانی، کار‌شناس برنامه و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، به منظور گردهمایی اهالی کتاب و ترغیب به کتابخوانی برگزار می‌شود. 
 
جواد مجابی شاعر، نقاش، محقق ادبی-هنری، روزنامه‌نگار، طنز‌پرداز، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و داستان‌نویس است که از او تا به حال ده‌ها کتاب در زمینه داستان منتشر شده است. 
  
مجموعه داستان «کتیبه و ایوب» شامل برخی از داستان‌های جواد مجابی است که پس از سال‌ها دوباره تجدید چاپ شده است. برخی از داستان‌های این مجموعه پیش از انقلاب اسلامی منتشر شده بود. 
  
غروب و شکوفه‌های هلو، گلابتون در پاییز، وقتی که آلنوش دختر خوشگلی بود، کهنه چین کاووسیه، روز اول تنهایی، اعتراف به زندگی در طبقه پنجم، گرسنگی پرهای مرغان را بی‌رنگ می‌کند، مسافران برهنه، خطی روشن میان دو تاریکی، ناخوانا بر سنگ سفید، در آسودگی خوشه‌های طلایی سوم، خانه چوبی با طعم گلابی، کارد را گذاشته بود زیر گلویم، ما را سفری فتاد بی‌ما، شب زده می‌زده، عرصه شطرنج رندان، شمعی اگر بیافروزی در سایه‌ها من اینجا هستم، دیدن روی تو و دادن جان کار من است و پروازی در اسارت عناوین داستان‌های این مجموعه است. 
  
داستان‌هایی که در مجموعه «کتیبه و ایوب» درج شده است، پیش از این درسال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۵ در دو مجموعه با نام‌های «داستان‌های من و ایوب» و «غروب و کتیبه» به چاپ رسیده بود. 
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه ۲۲ شهریورماه ساعت ۱۷ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
نظر شما