جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۷
کد خبر: ۸۳۰۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
مسئول نگارخانه پردیسان:

تبلیغات باعث آشنایی بیشتر با نگارخانه‌ها می‌شود

فرزانه کرمانشاهانی گفت: اگر تبلیغات گسترده‌تر شود و ارتباط نگارخانه‌ها با انجمن‌های مختلف وسعت بگیرد، مسئولان نگارخانه‌ها نیز با هنرمندان ارتباط بیشتری پیدا می‌کنند و تعداد بازدید کنندگان و استقبال آن‌ها بالا‌تر می‌رود.
تبلیغات باعث آشنایی بیشتر با نگارخانه‌ها می‌شودمسئول نگارخانه پردیسان در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به اینکه برنامه‌های این نگارخانه معمولا هر یک هفته تا ده روز تغییر می‌کند، درباره استقبال مردم از این نگارخانه گفت: من فکر می‌کنم کسانی که از قدیم در منطقه بودند، این فرهنگسرا و این نگارخانه را به خوبی می‌شناسند. البته با اینکه تا حد خوبی شناخته شده است، نیاز دارد حداقل هر شش ماه تبلیغاتی در این حوزه انجام شود و نگارخانه‌های منطقه بهتر و بیشتر به اهالی منطقه معرفی شود. 
 
وی ادامه داد: بعضی از هنرمندان هستند که آثارشان را فقط در فرهنگسرا‌ها به نمایش می‌گذارند اما تعدادی بدون آگاهی از وجود این نگارخانه‌ها، سراغ نگارخانه‌های خصوصی می‌روند و هزینه‌های بالایی را متقبل می‌شوند. ما در این نگارخانه حتی درصدی از فروش آثار را از ایشان نمی‌گیریم، چرا که معتقدیم هنرمندی که نمایشگاه می‌گذارد، با امید آمده است. 
 
فرزانه کرمانشاهانی با اشاره به اینکه خریداران آثار معمولا به طور سلیقه‌ای رفتار می‌کنند و اصولا دنبال آثاری کاربردی مانند نقاشی روی ظروف، روی شیشه، روی چوب و آثاری از این دست هستند، افزود: در کنار همه این‌ها ما به دنبال این هستیم که چه کنیم هنرمند حمایت شود و دیگران جذب نگارخانه‌مان شوند. چه کنیم که آثار فروش بهتری برود و چه کنیم که هنرمندان بیشتری برای ارائه دادن آثارشان به اینجا بیایند. اگر تبلیغات گسترده‌تر شود و ارتباط نگارخانه‌ها با انجمن‌های مختلف وسعت بگیرد، مسئولان نگارخانه‌ها نیز با هنرمندان ارتباط بیشتری پیدا می‌کنند و تعداد بازدید کنندگان و استقبال آن‌ها بالا‌تر می‌رود. 
 
کرمانشاهانی با تاکید بر آنکه همه این‌ها با تبلیغات و حمایت منطقه انجام می‌شود، گفت: نگارخانه پردیسان درجه یک است. به همین دلیل عموما هنرمندان و آثاری را انتخاب می‌کنیم که حتما حرفی برای گفتن داشته باشند و نگاه سطحی نسبت به هنر نداشته باشند. به طورکلی برای انتخاب آثار سختگیری‌هایی داریم و آثار را پس از کارشناسی‌های دقیق به تایید می‌کنیم. 
   
مسئول نگارخانه پردیسان افزود: خوشبختانه در حال حاضر هنرهای مختلف نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت بهتری کرده است. مثلا هنر نمایش نسبت به ۱۰ سال پیش جلو‌تر آمده است. در کل بها به هنرمند و اثر او وسعت بیشتری گرفته است. این‌ها برای هنرمند حاوی این پیام است که اگر شما همت کنید، خواهید توانست گام‌های بلندتری بردارید. در واقع باید تلاش کرد به هنرمندان جوانی که توانمند فرصت بروز خود را بدهیم تا با ارائه آثارشان حرف‌های گفتنیشان را بزنند.
  
علاقه‌مندان برای بازدید از این نگارخانه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند.
نظر شما