جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۲
کد خبر: ۸۳۰۷۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳

معرفی استعدادهایی که آینده تئاتر کشورند

بهناز مهدی‌خواه، بازیگر و کارگردان تئا‌تر درباره جشنواره تئاتر شهر گفت: جوانان خوش‌فکر در حیطه تئا‌تر به آزمون و خطا در این زمینه نیاز دارند، جشنواره تئاتر شهر بهانه‌ای است تا استعدادهایی که آینده تئاتر کشور هستند، معرفی شوند.
جشنواره‌ای که تمام گروه‌های سنی را مدنظر داردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بهناز مهدی‌خواه درباره جشنواره تئاتر شهر گفت: این رویداد فرصتی است تا گروه‌های نمایشی در تهران با یکدیگر رقابت کنند و در یک تجربه جمعی با هم سهیم باشند. 
 
وی با توجه به بخش‌های متنوع جشنواره توضیح داد: وقتی یک جشنواره دارای بخش‌های متنوع و مجزا است یعنی سعی کرده تمامی گروه‌های سنی مخاطب را مدنظر داشته باشد و این موجب می‌شود هر فردی طبق سلیقه و گروه سنی نمایشی را برای دیدن انتخاب کند. 
 
بازیگر «نیم وجبی» تئا‌تر را قوی‌ترین ابزار بیانی و تصویری برای بیان غیرمستقیم مسایل آموزشی و انتقادی به مخاطب دانست و تصریح کرد و گفت: وقتی جشنواره با عنوان تئا‌تر شهر مطرح می‌شود تاکیدی بر انتخاب موضوعاتی برای نمایش هست که در آن به مسایل و معظلات اجتماعی، شهروندی و غیره می‌پردازد. نمایش می‌تواند اهدافی را درجهت ارتقای مسایل شهروندی وغیره به بهترین شکل دنبال کند.. 
  
بازیگر «مترسک خودت باش» با این توضیح که در هر جشنواره استعدادهایی کشف می‌شوند که می‌تواند اتفاقات خوبی را برای تا‌تر رقم بزند، اظهار داشت: امیدواریم این موضوع تنها به حرف بسنده نشود. جوانان خوش‌فکر در حیطه تئا‌تر به آزمون و خطا در این زمینه نیاز دارند. البته حمایت مالی، که همیشه ما را محدود کرده و دغدغه‌ای است تا سطح توقعات را از خودمان هم پایین‌تر بیاوریم. 
 
بهناز مهدی‌خواه با نمایش «خیمه قمر خانوم» در بخش کودک و نوجوان این جشنواره شرکت کرده است. نویسنده نمایش و طراح دکور امیر مشهدی‌عباس است. امیرحسین انصافی و حمیدرضا حسینعلی هم از بازیگران نمایشند. این نمایش زنده عروسکی با تکنیک عروسک‌های انگشتی، دست‌کشی، ماپت و نخی اجرا می‌شود. 

چهارمین جشنواره تئاتر شهر به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۲ مهر در سالن‌های تئا‌تر شهر تهران برپاست.
نظر شما