جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۳
کد خبر: ۸۳۱۰۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ برگزار شد؛

صلاحی: تهران را به عنوان یک شهر قرآنی، از نظر فرهنگی سرآمد کنیم

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس فرهنگسرای عطار گفت: ما باید تمام تلاش خود را در تحقق فرهنگ قرآنی به کار ببریم و تهران را به عنوان یک شهر قرآنی، از نظر فرهنگی سرآمد کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار صبح امروز با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ۱۰، مدیران ارشد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲گانه تهران و کارکنان فرهنگی هنری منطقه ۱۰ در سالن آمفی تئا‌تر فرهنگسرای عطار برگزار شد. 

در این مراسم از زحمات احمدرضا مومنی رئیس سابق این فرهنگسرا تقدیر شد و صادق کرمیان مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری معرفی شد. 

مومنی: تلاش کردم به نام عطار نیشابوری متعهد باشم
احمدرضا مومنی اولین سخنران این مراسم، ضمن تقدیر از همکارانش در مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۰ گفت: خوشحالم که خدمت در سازمان فرهنگی هنری برای من در فرهنگسرایی رقم خورد که نام یکی از بزرگ‌ترین ادیبان این خاک را یدک می‌کشد. من در تمام این مدت تلاش کردم تا به این نام متعهد بمانم. 

وی افزود: باید از اعتمادی که در این سازمان به نیروی جوانی چون من شد، تشکر کنم. و همین‌طور از مهندس عظیمی شهردار منطقه ۱۰ که در مدت کوتاهی که من وظیفه مدیریت فرهنگی هنری این منطقه را به عهده داشتم، بیشترین همکاری و مشارکت را با ما داشت. 

مومنی در پایان گفت: کمترین وظیفه ما انجام کارهای خوب و فرا منطقه‌ای است. برنامه‌هایی که در همین مدت اساس کار ما در منطقه ۱۰ بود. بنده و همکارانم در این مدت یکی از فعال‌ترین مراکز فرهنگی هنری بودیم. اتفاقی که با مدد و همکاری یک نیروی انسانی ماهر و عاشق افتاد و امیدوارم ادامه‌دار باشد. 

عظیمی: در کار به فکر انجام تکالیف باشیم
مهندس فرامرز عظیمی شهردار منطقه ۱۰ سخنران دیگر این مراسم بود. وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: عمر خدمت هر قدر که طولانی باشد هم، کوتاه است و مورد بحث نیست؛ آنچه مهم است، عرض خدمت است. همه ما باید در تمامی مراحل کاریمان به فکر انجام تکالیفمان باشیم. 

وی در ادامه متذکر شد: احمدرضا مومنی در خدمت کوتاهی که داشت، وظایفش را به خوبی انجام دهد. خوشحالم که پس از او نیروی دیگری می‌آید که از نظر تجربه از او بالا‌تر است. امیدوارم که آقای کرمیان هم بتوانند در این منطقه موفق جلوه کنند. 

صلاحی: باید تهران را به عنوان یک شهر قرآنی، از نظر فرهنگی سرآمد کنیم
دکتر محمود صلاحی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: فرهنگ ما از دفاع مقدس سرچشمه می‌گیرد، بیش از ۲۳ هزار شهید مربوط به همین تهران است. هم‌عهدی با شهدا که مهم‌ترین برنامه این هفته در سازمان فرهنگی هنری است، سعی دارد که این فرهنگ را به دل خانواده‌ها ببرد که به نفع خود ما است. 

وی افزود: اینکه همین کشورهای مجاور ما درگیر جریانات تکفیری هستند برگرفته از خلا وجود فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگ‌تر از آن فرهنگ اسلام است. انقلاب ما یک اتفاق فرهنگی بود و دفاع مقدس ما از آن فرهنگی‌تر است. 

صلاحی در ادامه ضمن تاکید بر فعالیت فرهنگی با بن مایه دفاع مقدس در منطقه ۱۰ به معرفی رئیس جدید پرداخت و گفت: در مدتی که به عنوان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشغول به کار هستم، تمام تلاش خود را به کار بستم تا اگر جابه‌جایی صورت می‌گیرد در راستای به کار بستن نیروهای متخصص و با تجربه‌ای باشد که سال‌ها در همین سازمان مشغول به کار بوده‌اند. مدیر جدید این منطقه هم کسی است که ۱۵ سال تجربه کار در سازمان فرهنگی هنری دارد و قرار بود چهار ماه پیش به عنوان مدیر این مرکز معرفی شود. 

مهم ترین نکته در کارهای فرهنگی، اولویت شناسی است
صلاحی اضافه کرد: صادق کرمیان فوق لیسانس مدیریت فرهنگی دارد و اکنون دانشجوی دکترای فرهنگی هنری است. جابجایی او از منطقه ۲۱ به منطقه ۱۰ تنها برای ارتقای فرهنگ در سازمان فرهنگی هنری رخ داده است. او فرد متخصص، با تجربه و اولیت‌شناس است و هر سه عنصر یک نیروی قابل برای مدیریت فرهنگی هنری را دارد. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه متذکر شد: مهم‌ترین نکته در انجام یک کار فرهنگی اولویت شناسی‌ است. مدیران فرهنگی هنری هر منطقه باید با توجه زمان و فرصتی که در اختیار دارند و جامعه‌شناسی محلی که در آن خدمت می‌کنند به اولیت‌های اصلی برسند. 

وی در ادامه ضمن تقدیر از شهردار منطقه ۱۰ گفت: من از مهندس عظیمی می‌خواهم که همچون گذشته تعامل مناسب خود را با ما حفظ کنند، و بیش از پیش با ما در کارهای فرهنگی مشارکت کنند. مراکز فرهنگی این منطقه از لحاظ فضای فیزیکی، به ویژه در زمینه اجرای تئا‌تر منطقه ضعیفی است. 

محمود صلاحی در ادامه یادآور شد: مسئله تئا‌تر به عنوان یکی از اولویت‌های فرهنگی چه برای ما و چه برای دکتر قالیباف شهردار تهران، مسئله پر اهمیتی است. در این چند روز ما با برگزاری جشنواره تئا‌تر شهر بیش از ۷۴ نمایش را برای مردم تهران به روی صحنه بردیم و این منطقه از این اجرا‌ها به دلیل نداشتن فضای فیزیکی مناسب دور ماند. 

وی اضافه کرد: این شرایط برای احداث دارالقرآن‌ها هم برای ما به وجود آمد، از چند ماه پیش از تمامی فرهنگسرا‌ها خواستیم که اقدام به برگزاری دارلقرآن‌ها با پنج کلاس مجزا و به صورت رایگان نمایند. برای تحقق این اتفاق هم به فضای فیزیکی نیاز است که باید کم کم آن را فراهم کنیم. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: روزی آقای مسجد جامعی به من گفت زمانی که قرار بود تهران بنا شود، ۱۱۴ برج و بارو ساختند و در هر طبقه آن قرآن نهادند تا تهران در پناه قرآن باشد؛ ما نیز باید تهران را به عنوان یک شهر قرآنی، از نظر فرهنگی سرآمد کنیم. ما باید تمام تلاش خود را در تحقق فرهنگ قرآنی به کار ببریم. احمد مسجد‌جامعی اندیشمند بزرگ تهران که باید برای او بزرگداشت‌های عظیمی بگیریم. 

کرمیان: باید در حوزه فرهنگ مدیریت جهادی کنیم
صادق کرمیان آخرین سخنران این مراسم بود. وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: خوشحالم روز اول هفته دفاع مقدس را در جوار کسانی هستم که یادگاری از جبهه به همراه دارند. 

وی در ادامه گفت: ۱۵ سال فعالیت من در سازمان، برایم به عنوان یک دانشگاه بود. مهم‌ترین نکته این سازمان نیروی انسانی ارزشمندی است که کمتر در جای دیگری نمی‌توان شبیه به آن‌ها را پیدا کرد. امیدوارم که بتوانم جواب این اعتماد را به نحو احسن بدهم. 

مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه ۱۰ در پایان متذکر شد: نگاه جهادی در همه زمینه، مهم است؛ اما مهم‌ترین نکته، مدیریت جهادی در حوزه فرهنگ است. امیدوارم که بتوانم در این منطقه حضور موثری داشته باشم. 

صلاحی: تهران را به عنوان یک شهر قرآنی، از نظر فرهنگی سرآمد کنیم

در پایان این نشست، صادق کرمیان حکم خود را از محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دریافت کرد.
نظر شما