جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۸
کد خبر: ۸۳۱۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

ضیافت ستارگان میزبان نخستین شهید خبرنگار می‌شود

«ضیافت ستارگان» به گرامی‎داشت یاد و خاطره برادران حیدریان، به عنوان نخستین خبرنگاران شهید استان لرستان و همچنین فرمانده تیپ یکم لشکر ثارالله می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ برنامه «ضیافت ستارگان» در دومین شب خود، اول مهرماه به پاسداشت یاد و خاطره برادران حیدریان می‌پردازد.

علیرضا حیدریان، سال ۱۳۳۹ در خرم آباد به دنیا آمد و ۲۲ ساله بود که در منطقه جنگی ابوغریب، به شهادت رسید و نخستین شهید خبرنگار استان لرستان بود. غلامرضا حیدران، برادر علیرضا هم سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد و سال ۱۳۶۷ در سردشت به شهادت رسید. بزرگداشت این دو شهید، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مسجد لولاگر به نشانی خیابان آذربایجان، تقاطع نواب برگزار می‌شود. 

برادران داوود، فرخ و مجتبی باقری‌زند نیز سوم مهرماه،‌‌ همان ساعت در خیابان قزوین، امامزاده معصوم (ع) و با حضور خانواده، دوستان، اهالی محل، همرزمان آن دو شهید و مداحان اهل بیت برپا می‌شود. 

علی اکبر و علی اصغر صادقی دو شهید دیگری هستند که در ویژه‌برنامه «ضیافت ستارگان» مورد تقدیر قرار می‌گیرند.. علی اکبر متولد ۱۳۴۱ و فرمانده تیپ یکم لشکر ثارالله بوده و در عملیات والفجر ۴ در مریوان به شهادت رسیده و علی اصغر صادقی، متولد ۱۳۴۵ پیک لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) بوده که سال ۱۳۶۶ در سلیمانیه عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمده است. 

مراسم بزرگداشت علی اکبر و علی اصغر صادقی، سوم مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مسجد قمر بنی هاشم به نشانی خیابان سی متری جی با حضور خانواده و همرزمان شهید و مسئولان منطقه برگزار می‌‎شود. 

برنامه «ضیافت ستارگان» با هدف تکریم و پاسداشت یاد و نام شهدای ۸ سال دفاع مقدس و نشر افکار و اندیشه‌های آنان به نسل جوان و با حضور مداحان اهل بیت، خانواده و همرزمان شهدا برگزار می‌شود.
نظر شما