جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۴
کد خبر: ۸۳۱۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
برنامه نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

نگارخانه‌های پایتخت در هفته دفاع مقدس رنگ مقاومت گرفتند

در هفته دفاع مقدس علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه‌هایی با موضوع هشت سال دفاع مقدس، به نگارخانه‌های فرهنگسرای ملل، فرهنگسرای خاوران، فرهنگسرای فردوس، فرهنگسرای ابن‌سینا و خانه‌های فرهنگ شهر تهران و موزه عکسخانه شهر بروند.
برنامه نگارخانه‌ها در هفته دفاع مقدسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نگارخانه‌های سازمان  در روزهای هفته دفاع مقدس به برپایی نمایشگاه‌هایی با این مضمون و به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهیدان هشت سال دفاع مقدس اقدام کرده است.

موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس یادگاری یکی از برجسته‌ترین نمایشگاه‌ها با این موضوع است که عکس‌های یادگاری رزمندگان را قبل و بعد از عملیات به نمایش درآورده است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۷ مهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز مراجعه کنند. 

خانه فرهنگ ابوسعید

در این نمایشگاه بنفشه زنده‌دل هنرمند نقاش به طراحی سیاه قلم از چهره‌های شهدا پرداخته و آن را به معرض نمایش عموم درآورده است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۶ مهر، از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه ابوسعید به نشانی میدان منیریه، خیابان ابوسعید، جنب خیریه زنجانی‌ها مراجعه کنند. 

خانه فرهنگ پامچال

در این نمایشگاه ۴۰ قطعه عکس مربوط به صحنه‌های هشت سال دوران دفاع مقدس و ۲۰ تابلو اثر هنری دفاع مقدس از سعید صادقی، محمود کلاری، اباصلت بیات، یدالله چراغی و چند تن دیگر به‌نمایش درآمده است. علاقه‌مندان می‌توانند در هفته دفاع مقدس از ساعت ۹صبح تا ۱۸ عصر به نشانی میدان مشیریه، بوستان خلیج فارس (پارک پامچال) جنب آبنما خانه فرهنگ و کتابخانه پامچال مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۸۷۸۲۸۳ تماس بگیرند. 

فرهنگسرای ملل

در این نمایشگاه سی عکس یادگاری رزمندگان از قبل و بعد از عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس، در قطع ۵۰ در ۷۰ و به صورت رنگی و سیاه و سفید به نمایش درآمده‌است.

 این نمایشگاه که از ۳۱ شهریورماه آغاز شده، تا ۷ مهر ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به نشانی بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل، نگارخانه شماره یک مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۶۷۱۷۱۸ تماس بگیرند. 

نمایشگاه هوایی

این نمایشگاه شامل بخش‌های متنوعی مانند غرفه‌های نمایش آخرین تجهیزات و دست آورد‌های نیروی هوایی، انواع هواپیما‌های شکاری بمب افکن، غرفه عرضه محصولات فرهنگی هنری، غرفه هم عهدی با شهدا، رادیو حماسه، غرفه کانون هوانوردی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۱، برنامه‌های مختلف و سرگرم کننده جهت کودکان، برپایی مسابقه و اهداء جایزه، میزبان شهروندان است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا ۶ مهر ماه، ساعت ۹ تا۲۰ به آدرس جاده مخصوص کرج، تهرانسر، بلوار گل‌ها، چهار راه لاله، نمایشگاه هوایی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۵۹۴۷۱۱ تماس بگیرند. 

نگارخانه پردیسان

در این نمایشگاه عکس‌هایی از منطقه عملیاتی کربلای ۵، منطقه عملیاتی خیبر، منطقه عمومی عملیات فتح المبین، اعزام رزمندگان به جبهه، عملیات عاشورا، منطقه عملیاتی کربلای ۶، منطقه عملیاتی بدر، منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی، منطقه عملیاتی بیت المقدس به معرض نمایش گذاشته شده است

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ششم مهرماه همه روزه (به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۸ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۰۰۲۰۳ تماس بگیرند. 

فرهنگسرای خاوران

نمایشگاه تصویر پایداری به مناسبت هفته دفاع مقدس شامل ۷۰قطعه اثر ۷۰*۵۰ است که با مشارکت خانه شهید شهرداری منطقه ۱۵ و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس پذیرای علاقه‌مندان شده است. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده آثار از ساعت ۹ تا ۱۸ به نگارخانه فرهنگسرای خاوران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۰۱۵۴۲۳ بگیرند.

در همین فرهنگسرا  نمایشگاه دیگری با نام «جبهه در این نزدیکی است» با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهداتا ۸ مهر پذیرای علاقه‌مندان است.
 
فرهنگسرای ابن سینا

در این نمایشگاه با عنوان عکس هایی از جنگ نابرابر ۳۰ اثر در اندازه‌های مختلف از آثار عکاسانی که با دید هنری به این رویداد تاریخی نگریسته‌اند، به نمایش گذاشته شده و تا ۷ مهر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
خبرهای مرتبط
نظر شما