جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۲
کد خبر: ۸۳۲۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

علی نصیریان بر تولید نمایشنامه ایرانی تأکید کرد

علی نصیریان نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر با سابقه تئا‌تربه هنرمندان جوان تئاتر توصیه کرد: به سراغ انسان و اندیشه بروید. با خلاقیت و بر اساس مسائل جامعه خودتان نمایشنامه و تئا‌تر ایرانی تولید و اجرا کنید و کمتر به سراغ ترجمه بروید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی نصیریان نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر با سابقه تئا‌تر با بیان اینکه در شرایط فرهنگی ما برگزاری جشنواره‌ تئاتر شهر ضروری است و گفت: پیش از انقلاب برای پیشنهاد ساخت سالن تئا‌تر بعد از طی مراحل اداری مختلف نزدیکی از شهردار‌ها رفتم که هیچ سرانجامی نداشت. اما بعد از انقلاب شاهد عملکرد خوب شهرداری در زمینه تئا‌تر هستیم. هر شهری نیاز به یکسری برنامه‌های زنده فرهنگی و هنری دارد که محلی سالم به لحاظ فرهنگی و شناخت زیبایی، هستند. 

نویسنده و کارگردان نمایش «بلبل سرگشته» تأکید کرد: تئا‌تر یکی از جذاب‌ترین حرکات است. حالا زمان آن است که شهرداری به غیر از تالار وحدت و تئا‌تر شهر که ساخت آن‌ها متعلق به پیش از انقلاب است، تئاتری جدید راه‌اندازی کند. 

نصیریان با اشاره به حمایت ضعیفی که از فرهنگ وجود دارد، شکل گیری و فعالیت گروه‌های حرفه‌ای تئا‌تر را عامل جدی شدن تئا‌تر دانست و افزود: باید به گروه‌های حرفه‌ای تئا‌تر امکان و اعتبار داده شود. 

رئیس سومین جشنواره «تئا‌تر شهر» در پایان سخنان خود به جوانان تئاتری تأکید کرد: به سراغ انسان و اندیشه بروید. با خلاقیت و بر اساس مسائل جامعه خودتان نمایشنامه و تئا‌تر ایرانی تولید و اجرا کنید و کمتر به سراغ ترجمه بروید. البته من اجرای آثار ترجمه شده را نفی نمی‌کنم ولی مهم تولید و اجرای آثار ایرانی است.
نظر شما