جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۰
کد خبر: ۸۳۳۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

روایت موسیقی دوران قاجار در فرهنگسرای ارسباران

برنامه پژوهشی موسیقی دستگاهی ایرانی با عنوان «روایت موسیقی قاجار» در دو بخش فراق و وصال سه‌شنبه ۱۴ مهر در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.
روایت موسیقی دوران قاجار اجرامی شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ برنامه پژوهشی موسیقی دستگاهی ایرانی با عنوان «روایت موسیقی قاجار» در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

روایت موسیقیایی «از فراق تا وصال» با تنظیم متفاوتی از قطعات عارف قزوینی، علی‌اکبر شیدا و امیرجاهد در دستگاه همایون (فراق) و آواز بیات ترک (وصال) باهنرمندی محمدامین اکبرپور (نوازنده تار و تنظیم کننده قطعات)، صادق شیخ‌زاده و مجتبی فضیلت‌خواه (آواز) و پویان گرامی (نوازنده تنبک) طراحی و تنظیم شده است.
 
موضوع فراق در شعر پارسی با اجرای مجتبی فضیلت خواه (آواز) و وصال در موسیقی دوران قاجار به مدد اشعار پارسی با اجرای صادق شیخ‌زاده (آواز) روایت می‌شود. 

این برنامه در پی کسب جایزه مستر وکال فنلاند توسط صادق شیخ‌زاده با دو فرمت صوتی و تصویری ضبط می‌شود تا با حمایت دانشگاه هلسینکی در آن کشور نیز منتشر شود.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز سه شنبه ۱۴ مهر ساعت ۲۱ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتراز پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
نظر شما