جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۸۳۳۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

بازخوانی «ماریاس» شیوا ارسطویی در فرهنگسرای فردوس

برنامه «با هم بخوانیم» این هفته فرهنگسرای فردوس، به مطالعه گروهی و خوانش داستان ماریاس از مجموعه داستان «من دختر نیستم» نوشته شیوا ارسطویی اختصاص دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سلسله برنامه‌های «با هم بخوانیم» هر دو هفته یک‌بار در روزهای یکشنبه با حضور «جعفر توزنده‌جانی» کار‌شناس برنامه و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، با هدف گردهمایی اهالی کتاب و ترغیب به کتابخوانی برگزار می‌شود. 

مجموعه‌داستان من دختر نیستم نوشته شیوا ارسطویی شامل ۱۱ داستان کوتاه همچون ماریاس، دربند، ماما جیم جیم، تیفوس، مریمانه، یک آدم کوچک، جمعه‌ها، فصل نهم از کتاب ولادیمیر پراپ، شهر آخر، پیانو و من دختر نیستم می‌شود. 

در برنامه این هفته با هم بخوانیم، داستان ماریاس مورد مطالعه گروهی قرار می‌گیرد، این داستان قصه زنی را روایت می‌کند که وقتی وارد کشور آلمان می‌شود تمام پول‌ها و مدارکش را گم می‌کند. 

شیوا ارسطویی نویسنده شناخته شده ایرانی متولد اردیبهشت ۱۳۴۰ در تهران است و سابقه تدریس داستان‌نویسی در دانشگاه هنر تهران و دانشگاه فارابی دارد؛ از او مجموعه‌داستان‌های «آمده بودم با دخترم چای بخورم»، «آفتاب مهتاب»، «من دختر نیستم» و رمان‌های «بی‌بی شهرزاد» و «افیون» چاپ شده و دو مجموعه شعر «گم» و «بیا تمامش کنیم» هم جزو آثار اوست. 

«کتاب آفتاب مهتاب» او برنده جایزه گلشیری و برنده جایزه یلدا در سال ۸۲ شده است. 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز یکشنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۱۷ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
نظر شما