جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۷
کد خبر: ۸۳۵۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
هفتاد و هفتمین نشست کتاب اندیشه برگزار می‌کند:

«اقتصادنا» در بوته نقد و بررسی

هفتاد و هفتمین نشست نقد و بررسی کتاب اندیشه با نقد کتاب «اقتصادنا» اثر شهید آیت‌الله محمد‌باقر صدر، دوشنبه ۲۰ مهر ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در هفتاد و هفتمین نشست نقد و بررسی کتاب با عنوان راویان اندیشه کتاب «اقتصادنا» اثر شهید آیت الله محمد باقر صدر در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی می‌شود. 
 
در این نشست که روز دوشنبه ۲۰ مهرماه ساعت ۳۰ /۱۶ در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود، دکتر حسن سبحانی و دکتر سید احسان خان دوزی درباره کتاب «اقتصادنا» سخنرانی خواهند کرد. 
 
کتاب «اقتصادنا» تالیف مرحوم شهید محمد باقر صدر به نقد سرمایه‌داری، سوسیالیسم و اقتصاد اسلامی می‌پردازد. این کتاب قصد دارد فلسفه‌پرداز محتوای فکری اقتصاد اسلامی و منبعی برای آشنایی با مبانی اقتصاد اسلامی باشد. 
 
مرحوم محمدباقر صدر در این کتاب با اشاره به نظام‌های اقتصادی مارکسیستی و سرمایه‌داری و بررسی آن، سعی دارد اقتصاد اسلامی را به منزله نظام بر‌تر اقتصادی معرفی کند. در این کتاب مباحثی در باب اقتصاد اسلامی و مسئولیت دولت در اقتصاد اسلامی ـ به زبان عربی ـ مطرح شده است. 
 
این کتاب هنوز هم مهم‌ترین و رایج‌ترین کتاب در حوزه اقتصاد اسلامی است و همچنان در تمام دانشگاه‌های غرب و ایران، هر جا که پای اقتصاد اسلامی در میان باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد.
نظر شما