جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۸
کد خبر: ۸۳۶۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
«با هم بخوانیم» با مارکز

«زیباترین غریق جهان» به فردوس می‌آید

برنامه با هم بخوانیم این هفته فرهنگسرای فردوس، به مطالعه گروهی و خوانش داستان کوتاه «زیبا‌ترین غریق جهان» نوشته گابریل گارسیا مارکز اختصاص دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای فردوس سلسله برنامه‌های «با هم بخوانیم» را هر دو هفته یک‌بار در روزهای یکشنبه با حضور جعفر توزنده‌جانی، کار‌شناس برنامه و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، به منظور گردهمایی اهالی کتاب و ترغیب به کتابخوانی برگزار می‌کند. 

در برنامه «با هم بخوانیم» فردا یکشنبه ۲۶ مهرماه، در کتابخانه فردوس داستانی کوتاه با عنوان «زیبا‌ترین غریق جهان» از گابریل خوزه گارسیا مارکِز، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار، ناشر و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۸۲ خوانده می‌شود. 

«زیباترین غریق جهان» به فردوس می‌آید

این داستان کوتاه بیانگر جامعه‌ای است کوچک و ایستا که در سطح توقعات و خواست‌های کم خود مانده و بدون هیچ اطلاعی از دنیای بیرون به حیات خود ادامه می‌دهد. کوچک بودن جامعه داستان را می‌توان از توصیفات مارکز از روستایی با تنها ۲۲ خانه و چند مرد و تعدادی زن و بچه دریافت. 

در ابتدای داستان مارکز این‌طور می‌نویسد که: «بچه‌ها در ساحل چشمشان به برآمدگی تیره و امواج افتاد که از وسط دریا به آن‌ها نزدیک می‌شد و آن‌ها در ابتدا فکر کردند که کشتی دشمن یا یک نهنگ است اما بعد فهمیدند که یک غریق است.» 

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند فردا یکشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۶ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما