جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۱
کد خبر: ۸۳۶۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
در سی و چهارمین پوستر «مسیر» پیشنهاد داده شد:

فرصتی برای خواندن «پنجره‌های تشنه»

سی و چهارمین شماره پوستر «مسیر» با نام «پنجره‌های تشنه» از سوی فرهنگسرای سرو در فضای مجازی منتشر شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای سرو سی و چهارمین پوستر مسیر که با سوال چه بخوانیم؟ و به چه ترتیبی؟، پیشنهاد مسیر مطالعه کتب انقلاب اسلامی است، به معرفی کتاب برگزیده ویژه ماه محرم با موضوع محرم و قیام امام حسین (ع)، با عنوان «پنجره‌های تشنه» می‌پردازد.
 
کتاب «پنجره‌های تشنه»، نوشته مهدی قزلی شرحی است بر آنچه در جریان سفر ۱۸ روزه انتقال ضریح مطهر حرم امام حسین (ع) از قم به کربلا گذشته است.

فرصتی برای خواندن «پنجره‌های تشنه»

این کتاب، روزنوشت‌های مهدی قزلی را از چگونگی همراه شدن با این کاروان و آنچه در طول این ۱۸ روز دیده است، شامل می‌شود که در نوع خود تجربه‌ای بکر و تکرارناپذیر به نظر می‌رسد.

روایت قزلی، روایتی است جزیی‌نگر و بسیار ساده که نمایانگر وسواس نویسنده در مورد ثبت جزیی‌ترین رفتارهای و رویدادهایی است که در طول این سفر رخ داده است. قزلی در این کتاب سعی کرده است به رسم مالوف سفرنامه‌نویسی در ادبیات کهن ایران، در کنار شرح سفرش و ماوقع پیرامونی آن‌گاه با توصیفات کوتاه و کنایه‌ها و زخم زبان‌هایی نیز زبان باز کند که از نگاه مدیران و مسئولان شهری و کشوری تا پیش از آن دور مانده یا مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است.
 
نظر شما