جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۷
کد خبر: ۸۳۹۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
در گفت‌وگوی اختصاصی با لاله افتخاری مطرح شد:

معرفی بزرگان، عامل هویت بخشی به جامعه

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن ارزشمند دانستن برپایی نشست‌هایی که در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور معرفی بزرگان برگزار می‌شود، گفت: اجرای چنین نشست‌هایی نقش مهمی در هویت بخشی به جامعه و ارائه الگوهای مناسب به مخاطبان دارد.
لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره ضرورت معرفی کردن بزرگان ایرانی گفت: برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی که طی آن اندیشمندان ایرانی به مخاطبان معرفی می‌شوند، از جمله برنامه‌های مهم و ارزشمند در هویت‌بخشی به جامعه و ارائه الگوهای مناسب به جامعه به حساب می‌آید. برپایی چنین مراسمی ادای دینی به الگوهای دینی و ایرانی است. زیرا هم ابعاد مختلف وجودی آنان معرفی می‌شود و مردم نسبت به آن آگاهی می‌یابند و هم ما به وظیفه خود که معرفی الگوهای ارزشمند است، عمل کرده‌ایم. 

رئیس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ما برای الگوپذیری از بزرگان و همذات پنداری با آنان و رفتار کردن به سبک ایشان نیاز به معرفی الگوهای شایسته دارند. برگزاری نشست‌هایی که طی آن بزرگان اندیشمند و عالم ایرانی معرفی می‌شوند، نه تنها برای حاضران در مراسم، حتی برای برپاکنندگان آن نیز برکات زیادی به همراه خواهد داشت. 

وی با ابراز امیدواری به برگزاری مستمر چنین مراسمی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: علما و نخبگان واقعی بسیاری داریم که باید به مردم معرفی شوند. گرچه برخی از این افراد گمنام هستند ولی زندگی آن‌ها می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق معرفی شود. معرفی علما و دانشمندان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ما را به این سمت سوق می‌دهد تا بدانیم که آن‌ها در چه خانواده‌هایی بزرگ شده‌اند و پشت سر ایشان چه مادران و همسران توانمندی حضور داشته‌اند که بستر چنین زندگی‌هایی برایشان فراهم شده است. امروز مادران و همسران ما نیاز دارند که با چنین زنانی آشنا شوند و از آن‌ها درس زندگی، صبر، ایثار، وفا و پاکی را بیاموزند. 

وی ضمن تاکید بر نقش موثر زنان در داشتن جامعه‌ای پویا افزود: برای نمونه، خواندن کتاب «دختر شینا» نشان می‌دهد، دخترانی که در دامن مکتب وحی بزرگ شده‌اند، چه ظرفیت‌های عظیمی در وجود خود یافته‌اند. وقتی طلای وجود آنان تحت فشار و مشکلات قرار می‌گیرد، بسیار زیبا‌تر و درخشان‌تر و ارزشمند‌تر از گذشته‌ها می‌شود. 

افتخاری در پایان گفت: انشالله خداوند توفیق دهد که فرهنگسراهای تهران و حتی دیگر مراکز کشور، همواره شاهد برپایی جلسات و نشست‌هایی برای معرفی اندیشمندان و بزرگان و رزمندگان ایران باشند.
برچسب ها: لاله افتخاری
نظر شما