پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۹
کد خبر: ۸۳۹۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

نمایش آثار هنری با چاپ دستی در نگارخانه فانوس

نمایشگاهی از آثار هنری با چاپ دستی در نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود.
نمایش آثار هنری با چاپ دستی در فرهنگسرای رازیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نمایشگاه ۲۵ اثر از هنرمند سعیدرضا علیخانی به نمایش در می‌آید. تمام تابلوهای موجود در این نمایشگاه در ابعاد مختلف و به صورت «منو پرینت» و چاپ دستی تهیه شده است. 
 
 
«مونوپرینت» چاپی واحد از تصویری است که از قالبی با قابلیت چاپ مجدد، مثل سنگ لیتوگرافی یا مهر چوبی خلق شده است. یکی از روش‌های «مونوپرینت»، کولاژ روی سنگ است. هنرمند با تغییر اجزای «مونوپرینت» که‌‌ همان فلز یا چوب یا سنگ و مرکب و نحوه ریختن مرکب است چند چاپ خلق می‌کند که با درکنارهم قراردادن آن‌ها نمی‌توان هیچ دو اثری را شبیه هم پیدا کرد. 
 
سعیدرضا علیخانی متولد ۱۳۳۷ در شهر تهران است. وی بعد از ۲۵ سال فعالیت در زمینه طراحی و تولید پوسترهای نقش برجسته، دوسال است که به طور مستمر در زمینه چاپ دستی و استمپینگ فعایت می‌کند. 
  
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه  می‌توانند تا ۲۸ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی واقع در در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۴۲۳۳۵۳ تماس بگیرند.
نظر شما