هدا حدادی:
ایران تصویرگر تخصصی ندارد
حدادی از نبود تصویرگر تخصصی در ایران ابراز تاسف کرد و گوشهای از تفاوتهای بین تصویرسازی و نقاشی را عنوان کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حدادی که در کارگاه تصویرگری عاشورا به صورت نمادین و با تکنیک کلاژ چند تصویر از اسب امام حسین(ع) را در حالی که شقایقهای اندوهگین و سرخ با شیهه بیرون میآیند، تصویرسازی کرد، درباره برگزاری کارگاههای هنری گفت: از نظر من همیشه کارگروهی کردن جذاب است. هرکجا که کارگاه هنری باشد، مایلم در آنجا حضور داشته باشم. در واقع آن انرژی که از جمع گرفته میشود در یادگیری نکات تازه موثر است. کارگاه میتواند باعث رسیدن به ایدهای جدید و کاری متفاوت شود. این هنرمند عرصه تصویرگری با اشاره به اینکه در ایران تصویرگری به صورت تخصصی وجود ندارد، گفت: متاسفانه در ایران تصویرگر تخصصی در زمینههای مختلف وجود ندارد و همه ما در هر زمینهای که میتواند علمی یا مذهبی باشد، تصویرگری میکنیم. وقتی هم چیزی تخصصی وجود نداشته باشد، آسیب میزند.
وی درباره تفاوت بین تصویرسازی و نقاشی بیان کرد: تصویرسازی بیش از نقاشی روایتمند است. در واقع نقاشی هم میتواند روایت داشته باشد اما تصویرسازی وابسته و وفادار به آن روایتی است که میخواهد نشان دهد. نکته دیگر اینکه ابعاد این دو کار نیز متفاوت است. همچنین کارهای تصویرسازی را میشود تکثیر کرد و چاپ کرد.
هدی حدادی متولد ۱۳۵۵ در تهران دارای تحصیلات کارشناسی گرافیک است که در حوزه تصویرگری و نویسندگی کتاب کودک و نوجوان مشغول به کار است.
از هدی حدادی تاکنون در بخش تصویرگری ۴۵ اثر با عناوینی نظیر «دو دوست»، «سارا مربای سیب و رودخانه»، «اگر من خلبان بودم» و «چشمهای زمستانی» تصویرگری و بیش از ۱۵ کتاب نظیر «دلقک»، مجموعه داستان «کوپه یازده»، مجموعه داستان «دوست رقیق من»، «فکرم تا ابرها قد میکشد» و «شبهای سوری» تألیف و منتشر شده است.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر