جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۶
کد خبر: ۸۴۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
در کتابخانه قائم (عج) برگزار می‌شود:

«عصرانه فرهنگی» با سعدی

کانون ادبی کتابخانه قائم (عج) با هدف آشنایی بیشتر شهروندان و به ویژه جوانان با شاهکارهای ادب پارسی و استفاده آنان از مضامین اخلاقی و اجتماعی این آثار در حوزه سبک زندگی، سلسله نشست های «عصرانه فرهنگی» را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در هر نشست از سلسله نشست‌های عصرانه‌های فرهنگی هفتگی یکی از فصول گلستان سعدی قرائت و تفسیر می‌شود. 

در جدید‌ترین نشست «عصرانه فرهنگی» باب دوم کتاب گلستان سعدی، با موضوع «اخلاق درویشان» توسط کار‌شناس برنامه روخوانی شد و سپس مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

اجرای این برنامه‌ها به عهده زینب مرادی، کار‌شناس حوزه ادبیات است. 

در بخشی از این برنامه، هریک از مخاطبان پس از تفسیر شعر «هرکه عیب دگران پیش تو آورد و شمرد / بی‌گمان عیب تو پیش دگران خواهد برد» نظرات خود را درباره آن بیان کردند. 

در پایان نیز، کتاب‌های مفید و خواندنی مرتبط با موضوع عاشورا و زندگی نامه امام حسین (ع) برای استفاده مخاطبان، توسط حسین رحیمی، مدیر کتابخانه قائم، معرفی شد. علاقه‌مندان به مطالعه این منابع، کتاب‌های منتخب خود را انتخاب کردند و از کتابخانه قائم به امانت گرفتند. 

این نشست روز پنج شنبه ۲۱ آبان ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در کتابخانه قائم (عج) به نشانی شهرک ولیعصر (عج)، ابتدای خیابان حیدری شمالی، جنب مجتمع قضایی یافت آباد، پارک قائم برگزار شد.
نظر شما