جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۲
کد خبر: ۸۴۱۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
تهرانی‌ها به مناطق محروم کتاب هدیه می‌کنند:

اجرای طرح «هبه کتاب» در فرهنگسرای خاتم (ص)

«هبه کتاب» عنوان طرحی است که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی کتابخانه‌های منطقه ۱۸ تهران برگزار می‌شود که طی آن کتاب‌های جمع آوری شده به مناطق محروم ارسال می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح «هبه کتاب» به منظور ایجاد انگیزه در بین شهروندان برای اهدای کتاب‌های خوانده‌شده خود و ترویج فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. 

در این برنامه کتابخانه‌های ۱۵ خرداد، قائم (عج)، فجر، استاد حکیمی، شهرک دانش، شهدای بهداشت، محله صادقیه، خلیج فارس، محله شادآباد و بوستان نرگس کتاب‌های اهدایی شهروندان را جمع آوری می‌کنند و به اهداء کنندگان، معرفی نامه بن خرید کتاب هدیه می‌دهند. 

کتاب‌های جمع‌آوری شده به کتابخانه ۱۵ خرداد انتقال می‌یابد و پس از تجمیع به کتابخانه‌های محروم استان‌ها تحویل داده خواهد شد. 

گفتنی است در روز اول طرح هبه کتاب بیش از ۷۰۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های منطقه ۱۸ جمع آوری شد. 

شعار برنامه‌های هفته کتاب سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران «کتاب، یار همدل و همزبان» انتخاب شده و این شعار بر اساس نامگذاری سال جاری با شعار «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» بوده است. 

طرح هبه کتاب تا اول آذر هر روز از ساعت ۸ تا ۱۹ در کتابخانه‌های یادشده که نشانی و شماره تماس آن‌ها در وبسایت فرهنگسرای خاتم به آدرس http: //khatam. farhangsara. ir قید شده است، ادامه خواهد داشت.
نظر شما