جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۷
کد خبر: ۸۴۳۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

سومین سالانه هنرمندان خودآموخته در نگارخانه لاله

سومین سالانه هنرمندان خودآموخته با حضور ۹ هنرمند در نگارخانه لاله برگزار می‌شود.
سومین سالانه هنرمندان خودآموخته در نگارخانه لالهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین سالانه هنرمندان خودآموخته در نظر دارد به نوعی قرائت هنری بپردازد که پدید آورندگان آن، فارغ از اسلوب و قوانین مدون و کلیشه شده آکادمی، با تکیه بر قریحه، نبوغ و استعداد و ضرورت‌های روحی و روانی دست به خلق آثاری می‌زنند که اغلب از سوی هنرمندان رسمی، خام دستانه، کم ارزش و غیرجدی تلقی می‌شود. در حالیکه هنر ناب آن است که برخواسته از ناخودآگاه باشد. 
 
این سومین سال است که این پروژه با گردآوری مرتضی زاهدی با کشف و معرفی ظرفیت‌های موجود در این زمینه به جامعه در حال شکل‌گیری است.
 
در این دوره آثار مرحوم حسن حاضرمشار، مرحوم سلیم کرمی (عمو سلیم)، داوود کوچکی، ذبیح الله محمدی، امیر کمند، منصور فرهی، محمد آریایی، پژمان برفراز و علی نوروزی پره در شاخه‌های فولک آرت، پریمیتیو آرت، چیلدرن آرت و... در قالب نقاشی، حجم و آثار تلفیقی به نمایش گذاشته می‌شود.
 
تفاوت این نمایشگاه با دوره‌های قبل در حضور چندین هنرمند جدید با تنوع بیان هنری از نقاط مختلف کشور است. همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه، نشست پژوهشی با حضور هنرمندان و کار‌شناسان نقد آثار هنری برگزار خواهد شد. 
  
آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و برای بازدید تا ۱۸ آذر از ساعت ۹ تا ۱۳و ۱۴ تا ۱۹ به استثنای روزهای تعطیل دایر خواهد بود. 
 
نگارخانه لاله، در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی واقع است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرید.
خبرهای مرتبط
نظر شما