جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۱
کد خبر: ۸۴۴۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
نهال نصیر:

ارائه تکنیک‌های متفاوت نمایشگاه «نهال یک نگاه» را متمایز کرده است

این روزها نمایشگاهی از آثار نقاشی با تکنیک‌های متفاوت از نهال نصیر طرقی در نگارخانه آفرینش نقش دایر است.
نهال نصیر طرقی، هنرمند نمایشگاه «نهال یک نگاه» در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این دومین نمایشگاهی است که آثارم را در آن به نمایش گذاشته‌ام. نمایشگاه قبل خط در گرافیک بود. در این نمایشگاه چند تکنیک مختلف را در ارائه آثار در نظر گرفتم و تلفیقی از نقاشی و گرافیک را در خلق تابلو‌ها پیاده ساختم. 
 
وی افزود: بخشی از کار‌ها رئال است و با مداد رنگی و رنگ روغن کار شده و در بخشی دیگر که به چهره‌ها پرداخته‌ام، با استفاده از سایه‌های تیره و روشن رنگ را به وجود آوردم و آنالیز چهره را نمایان ساختم. در واقع من روی سایه‌ها تمرکز کردم و سایه‌ها را آن چیزی که هست بیشتر نشان دادم و در آن اغراق کردم. 
 
نصیر درباره مدت زمانی که صرف خلق آثار این نمایشگاه کرده و تعداد آثار به نمایش درآمده گفت: تقریباً ۶ ماه برای خلق آثار نمایشگاه زمان گذاشتم و ۲۷ تابلو در ابعاد a۴ را به دیوار نگارخانه آویخته‌ام. در این نمایشگاه موضوع تابلو‌ها یکسان نیست و روی سوژه‌های متنوع کار شده است. 

تکنیک‌های متفاوت آثار این نمایشگاه را متمایز کرده است

وی با اشاره به اینکه بیشتر نمایشگاه‌ها به خاطر عدم تنوع در کار به نوعی تکراری هستند، افزود: با توجه به اینکه بیشتر نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شود، همگی دارای یک تکنیک و شیوه خاص هستند، بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف به اعتقاد من وجه تمایز «نهال یک نگاه» با سایر نمایشگاه‌هاست. در واقع من در کار‌هایم تلاش کردم که از تکرار بپرهیزم و تکنیک‌های مختلف را با سلایق مخاطب کار‌ها به نمایش درآورم. خوشبختانه اکثرا هم توانستند با کار‌ها ارتباط برقرار کنند. 

این نمایشگاه که از ۵ آذر شروع به کار کرده است تا ۱۵ آذر در فرهنگسرای اشراق، نگارخانه آفرینش نقش میزبان هنردوستان است.
نظر شما