جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۴۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

دورهمی کتابخوانان در فرهنگسرای ملل

فرهنگسرای ملل در ادامه سلسله نشست‌های کتابخوانان امروز ۱۵ آبان دورهمی کتابخوانی را به کتاب «در ستایش بطالت» نوشته برتراند راسل با ترجمه محمدرضا خانی اختصاص داده است.
دورهمی کتابخوانان در فرهنگسرای مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در راستای سلسله نشست‌های انجمن کتابخوانان، کتاب «در ستایش بطالت» بررسی می‌شود. درباره این کتاب باید گفت که راسل در اثر خود قصد ندارد از بیکاری و تنبلی دفاع کند. او معتقد است که ساعت‌های کاری زیاد و افراط در انجام کار نه تنها به هیچ وجه امر مفید و پسندیده‌ای نیست؛ بلکه کاملا بد و مخرب است. 

از نظر او مردم دنیا زیادی کار می‌کنند، و این باور که کار فضیلت است، خسرانی بزرگ به بار می‌آورد؛ و آنچه لازم است که در کشورهای صنعتی و متمدن تبلیغ کرد باید چیزی کاملا متفاوت از رویه رایجی باشد که تاکنون بوده است.
 
بررسی و تحلیل کتاب «در ستایش بطالت» با حضور محمدرضا خانی، مترجم کتاب امروز ۱۵ آذر ساعت ۱۶ در انجمن کتابخوانان برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ملل، بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۶۷۱۷۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما