جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۱
کد خبر: ۸۹۶۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

ستارگان پر فروغ محله جماران را نورانی می‌کنند

فرهنگسرای امام (ره) به منظور تجلیل و گرامی داشت مقام شهدای جنگ تحمیلی برنامه ستارگان پر فروغ امروز چهارشنبه ۱۴ مهر ماه برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» به منظور تجلیل از مقام شهدای دفاع مقدس روز چهارشنبه ۱۴ مهر ماه ساعت ۱۰ در فرهنگسرای امام (ره) برگزار می‌شود و کارکنان این فرهنگسرا با حضور در منزل شهید حسن اکبری به خانواده این شهید سرافراز ادای احترام می‌کنند.

شهید حسن اکبری در ۲۴ سالگی و در عملیات «الله اکبر» به شهادت رسیده است. «الله اکبر» نخستین عملیات صد در صد کلاسیک با طرح‌ریزی مدرسه‌ای در تاریخ جنگ تحمیلی محسوب می‌شود؛ عملیات موفقی که سال‌ها الگوی تدریس در دوره‌های مختلف آموزشی ارتش نظیر دوره‌های عالی رسته‌ای و دوره‌های دانشکده فرماندهی و ستاد بوده است و به علت اهمیت راهبردیِ اهداف تعیین شده در آن، از اهمیت بالایی در تحلیل روند تاریخی جنگ برخوردار است. این عملیات که در بعضی از کتب تاریخ جنگ به نام‌های «خیبر» و «امام علی (ع)» نیز ثبت شده است، اولین عملیات هماهنگ نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است که توسط یگان‌های ارتش و نیروهای سپاه و همراهی نیروهای نامنظم دکتر چمران در منطقهٔ خوزستان به اجرا در آمد.

نظر شما