جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۰
کد خبر: ۸۹۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

سومین نشست از سلسله نشست های آموزش عمومی با موضوع سلامت

سومین نشست موضوعی آموزش عمومی از سلسله نشست‌های مرکز آموزش با موضوع سلامت با حضور ملک احمدی متخصص سلامت و تغذیه روز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
سومین نشست از سلسله نشست های آموزش عمومی با موضوع سلامتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مجموعه سلسله نشست‌های آموزش عمومی باهدف آگاهی بخشی و ارتقا سطح دانش شهروندان و همچنین کمک به‌سلامت روح و جسم جامعه با حضور در مناطق مختلف شهر تهران و کارشناسان متخصص در این حوزه برگزار می‌شود.

محمد ملک احمدی پزشک داخلی و کارشناس تغذیه و سلامت در این نشست بیان کرد: نگاه طب سنتی به‌سلامت، نگاهی برای پیشگیری است نه مداوا و کمتر به درمان می‌پردازد.

ملک احمدی افزود: سلامت در طب سنتی را باید به جامعه آموخت، باید شهروندان یک جامعه سلامت را آموزش‌دیده و در سبک زندگی خود در فرهنگ دینی غنی و سنتی خود به کار گیرند.

وی بیان کرد: در تعریف سلامت نمی‌توان سلامت جسم را از روح جدا کرد، چراکه امنیت جسم به سلامت روح بستگی دارد و این دو تفکیک‌نشدنی هستند.

محمد ملک احمدی سلامت را در سه سطح عنوان کرد: 
۱- سلامت سیستم‌های بدن مانند گوارش، خون، قلب و ... 
۲- سلامت بین سیستمی، یعنی هماهنگی اعضای داخلی بدن با هم 
۳- سلامت بیرونی یا فیزیکی که شامل ارتباط دو سطح قبلی با فضای بیرونی بدن است.

وی ادامه داد: اگر در فضای سوم سلامت نداشته باشیم، بدن سلامت نخواهد بود به طوری که رفتارهای اجتماعی، کنش‌های فردی و ... همه بستگی به سه سطح سلامتی دارد.

 ملک احمدی بیان کرد: تغذیه نیز در سلامت بدن تأثیر خود را دارد، که به ما مفهوم توانمندی را القا می‌کند. وی  همچنین تغذیه را ترکیبی از ۷ عنوان مطرح کرد که شامل: تغذیه پنداری، تغذیه دیداری، تغذیه شنیداری، تغذیه انس، تغذیه گوارشی، تغذیه جنسی و تغذیه لمسی، مهم‌ترین آنها را تغذیه گوارشی اعلام کرد و هر یک از انواع تغذیه را به صورت مجزا به همراه مثال‌های قابل درک توضیح دادند.

در پایان جلسه سوالاتی از مطالب مطرح شده طراحی شد و به افرادی که پاسخ درست را مطرح کردند جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان برگزاری نشست‌های آتی می‌توانند به نشانی: مرکز آموزش خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۸۸۹۰۹۵۱۴ تماس بگیرند.
نظر شما