جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۰۶۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
با حضور غلامرضا اعوانی؛

«اسلام و مدرنیته از نگاه استاد مطهری» واکاوی می‌شود

«اسلام و مدرنیته از نگاه استاد مطهری» با حضور غلامرضا اعوانی پنج‌شنبه ۹دی ساعت ۱۰ در خانه موزه شهید مطهری واکاوی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «اسلام و مدرنیته از نگاه استاد مطهری» با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌های امام صادق(ع)، دانشگاه علامه طباطبایی و موسسه حکمت و فلسفه برگزار می‌شود و استاد رضا پرتوی زاده و غلامحسین دینانی میهمانان این برنامه هستند.

ورود اندیشه و مظاهر مدرنیته در جوامع اسلامی آثار عظیمی برجای گذاشت و بازتاب‌ها و واکنش‌های مختلفی را در پی داشت نگرش مطهری به رابطه سنت و مدرنیته، تأثیر اساسی در شکل‌گیری اندیشه‌های سیاسی ایشان داشت.

شهید مرتضی مطهری بحث اسلام و مقتضیات زمان را مطرح و معتقد بود بعضی چیزها  تغییر نمی‌کنند و یا نباید تغییر کنند و انسان به کمک نیروی عقلی و ابتکار خود پیوسته ابزارها و امکانات اقتصادی و اجتماعی خود را ارتقا می‌بخشد و همین مقتضیات محیط و اجتماع و زندگی در هر عصر و زمانی را تغییر می‌دهد و بازهم این انسان است که لزوماً باید خود را با مقتضیات جدید تطبیق دهد.

غلامرضا اَعوانی متولد سال ۱۳۲۱ در شهر سمنان فیلسوف ایرانی و استاد سابق گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی است. وی چهره ماندگار عرصه علم و فرهنگ در سال ۱۳۸۲، عضو پیوسته فرهنگستان علوم، رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران و رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به خانه موزه شهید مطهری به نشانی خیابان شریعتی رو به روی خیابان دولت (شهید کلاهدوز) نبش خیابان صدرا مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۲۲۶۳۱۵۸۱ تماس بگیرند.   
برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما