پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۹۱۷۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
رییس فرهنگسرای قرآن مطرح کرد:

مسابقات سراج با افزایش ۴۰ درصدی مخاطب بهترین برنامه سال‌۹۵

رییس فرهنگسرای قرآن با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ در حوزه فعالیت‌های قرآنی و توجه به هویت قرآن پیشرفت چشمگیری داشته‌ است، گفت: مهم‌ترین فعالیت فرهنگسرای قرآن در سال جاری مسابقات قرانی سراج است که با افزایش ۴۰ درصدی مخاطبان در این سال همراه بود.
مسابقات قرآنی سراج با افزایش ۴۰ درصدی بهترین برنامه سال جاری است
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن در خصوص فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: اقدامات سازمان فرهنگی هنری در سال جاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی و توجه به هویت قرآن در مقایسه با سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. با توجه به اینکه اصل و اساس فرهنگ ایرانی، دین اسلام ‌و موضوع اول این فرهنگ، قرآن است، مطابق با نظرات شورای قرآنی سازمان فرهنگی هنری، این سازمان تبلیغ و ترویج مبانی دینی و قرآنی در جامعه را ماموریت‌ اصلی خود در حوزه فرهنگ قرار داده است.

وی افزود: برگزاری جلسات منظم شورای قرآنی سازمان، رایگان شدن کلاس‌های قرآنی، راه‌اندازی فروشگاه‌های محصولات دینی و قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی سراج و برنامه دوشنبه‌های قرآنی از مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی یک سال گذشته سازمان  فرهنگی هنری بوده است.

 علی اکبر توپچی درباره مهم ترین برنامه فرهنگسرای قرآن در سال ۹۵ گفت: می‌توان به برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآنی سراج در سطح شهر تهران اشاره کرد که با افزایش ۴۰ درصدی مخاطبان خود توانست حرکت خوبی را در سطح جلسات سنتی قرآن ایجاد کند.  همچنین شناسایی استعدادهای قرآنی ، حمایت از جلسات سنتی، تعمیق ارتباط با مساجد شهر تهران و ... از برکات برگزاری این دوره از مسابقات بود.
 
رییس فرهنگسرای قرآن با اشاره به رهنمودهای رییس سازمان مبنی بر اینکه سال ۹۶ سالی است با عنوان «تهران شهر قرآن» گفت: در سال جدید رویکرد فعالیت‌های فرهنگی سازمان قطعا بیشتر به سوی آموزه های دینی و قرآنی خواهد بود. همچنین فرهنگسرای قرآن در نظر دارد ارتقای سطح کیفی برنامه‌های تخصصی خود را مدنظر قرار داده و با حمایت‌های سازمان برای تولید و انجام برنامه‌های فاخر قرآنی، برنامه‌های قرآنی با بهره گیری از نمادهای هنری، برنامه‌هایی نو، جذاب و متنوع در بستر آموزه های قرآن و مطابق با معیارها و سلیقه امروزی مخاطب جامعه، گامی هرچند کوچک در مسیر خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم بردارد. 
خبرهای مرتبط
نظر شما