بهزاد تیمورپور مطرح کرد:
برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر مهمترین رویداد سال ۹۵
رییس فرهنگسرای رسانه برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر را که نمایش دهنده دستاوردهای بیست ساله سازمان فرهنگی هنری بود، جزو مهمترین رویدادهای سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ برشمرد و از فعالیت جدی تر فرهنگسرای رسانه در حوزه سواد رسانه و پاتوق خبرنگاران خبر داد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد تیمورپور، رییس فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی، در خصوص اتفاقات مهم سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر مهمترین اتفاقی بود که در دوره بیست ساله سازمان فرهنگی هنری در سال ۹۵ رخ داد. این موضوع به لحاظ نیاز به مدیریت دانش بسیار مهم بود و همچنین در به نمایش گذاشتن تمایلاتی که از ابتدا وجود داشته، تاثیرگذار بود. به این ترتیب خیلی از ساختار برنامهها بنابر توجه مخاطبان مجدد به اولویت فرهنگسراها برگشت. این برنامه جزو کارهایی بود که در سازمان فرهنگی هنری ماندگار شد و امید است که در ۱۰ سال آینده نیز چنین نمایشگاهی با وسعت بیشتر و کیفیت بالاتر برگزار شود.
تیمورپور با اشاره به ماموریتهای متعدد فرهنگسرای رسانه در سال ۹۵ بیان کرد: بخشی از این ماموریتها از زمانی که فرهنگسرای رسانه از سوی جناب آقای قالیباف افتتاح شد، به این فرهنگسرا محول شد و تاکید بر تبدیل فرهنگسرای رسانه به پاتوق اصحاب رسانه صورت گرفت. در واقع با توجه به همین نگاه و نیازی که در شهر تهران احساس میشد این فرهنگسرا راهاندازی شد.
وی ادامه داد: از سال گذشته دفتر شبکههای اجتماعی سازمان فرهنگی هنری به فرهنگسرای رسانه منتقل شد و این ماموریت جدید با گستردگی بیشتر به فرهنگسرای رسانه محول شد. تببین چگونگی ایفای نقش سازمان فرهنگی هنری در رسانههای نوظهور و شبکههای اجتماعی با محتوای تغییرات فرهنگی با اهداف مشخص شروع به فعالیت در رسانههای احتماعی و شبکههای اجتماعی کردیم.
تیمورپور در خصوص دیگر فعالیتهای فرهنگسرای رسانه افزود: در سال ۹۵ کتابهای بسیاری با موضوعات مختلف رونمایی شد و همچنین جلسات متعددی با حضور استادان مختلف در حوزه رسانههای اجتماعی برگزار شد. در فضای مجازی بخشی از تولیدات فرهنگسرای رسانه بالای ۳میلیون بازدید کننده و مصرف کننده دارد. ۳۵ عنوان برنامه را از روزی که فرهنگسرای رسانه فعالیت خود را آغاز کرده به جمعبندی رسانده و روی آن تمرکز کردهایم. از تولیدات تلویزیونی نیز غافل نشدیم. برنامه جلوه سوگ در ایام محرم از برنامههای اثرگذار شهرداری و سازمان فرهنگی هنری بوده است. در حوزه آموزش عمومی و موضوعات صبر، انصاف، رزق حلال نیز به پیوست رسانهای توجه داشته ایم. جشنواره «فرهنگ، رسانه و آموزش عمومی» فراخوان خوبی داشت و استقبال خوبی از آن شد. اختتامیه آن در زمستان سال گذشته برگزار شد. سال دیگر نیز این جشنواره را ادامه خواهیم داد.
وی تاکید بیشتر بر افزایش سواد رسانه از برنامههای سال جدید این فرهنگسرا دانست و افزود: مسابقه اینترنتی «باسواد شویم» از برنامههایی است که با استقبال خوبی مواجه شده است. همچنین پویشهای مختلف در فضای مجازی با موضوعات رزق حلال، صداقت رسانهای، خرید کالای ایرانی نیز مخاطبان بسیاری دارد. «ایست رسانهای» عنوان هفته نامه این فرهنگسرا است که امسال ۵۰ شماره از آن منتشر شد و در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت. فعالیت اتوبوس «سواد رسانه» نیز از اقدامات دیگری است که به لحاظ پیوست رسانهای و برای رونق فعالیت فرهنگی در حوزه رسانه صورت گرفت. مسابقات قرآنی سراج ویژه خبرنگاران نیز از برنامههای دیگری است که با همکاری فرهنگسرای قرآن برای سال جدید در نظر گرفته ایم.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار