جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۶
کد خبر: ۹۳۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

فراگیری الگوهای مصوّرسازی از داستان «کلیله و دمنه»

برنامه «حکایت‌های پارسی» به منظور تشویق کودکان و نوجوانان به داستان‌گویی و مصورسازی در کتابخانه شهربانو منطقه ۸ اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه «حکایت‌های پارسی» با هدف آشنا کردن کودکان و نوجوانان با داستان‌ها و حکایت‌های پارسی، پاشیدن بذر حکمت در روح و ذهن کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور و شناخت اسطوره‌های پرآوازه ایران، فواید قصه‌گویی و اهمیت آن در پرورش خلاقیت کودکان، تقویت قدرت فهم و بیان و خلاقیت، تقویت و پرورش نیروی تخیل در کودکان و بهره‌گیری از تخیلات عصر روز یکشنبه ۱۸ تیر ساعت ۱۷ با حضور کارشناس مسلط به این حوزه و با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌کند.

حکایت‌های پارسی به عنوان گنجینه‌ای سرشار از داستان‌های زیبا که کودکان و نوجوانان برای خواندن آن شور و شوق دارند، قدمتی بیش از هفت هزار سال دارد.

شرکت‌کنندگان در این برنامه طرح داستان را خلاصه و به سکانس‌هایی تقسیم می‌کنند. هر کدام از این بخش‌ها، بر روی کارت‌هایی نوشته می‌شود. تصورات خود را از داستان خوانده شده از داستان‌های «کلیله و دمنه» را با تکنیک نقاشی آزاد به خلق تصویر کلاژ برجسته، کاردستی بدون دخالت مستقیم بزرگسالان و درکاربرگ های نقاشی در قطع A4 می‌پردازند. همچنین به پاس تقدیر از شرکت‌کنندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا می‌شود و از آثار برتر نمایشگاهی به صورت نگاه گذر برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به کتابخانه دکتر شهیدی واقع در نارمک، گلبرگ غربی، پشت بیمارستان خصوصی نارمک، میدان ۵۸ و یا دیگر کتابخانه های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸ مراجعه کنند یا با شماره ۷۷۹۱۳۰۹۸ تماس بگیرند.
نظر شما