جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۹
کد خبر: ۹۳۸۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
ویژه‌برنامه «خادمین شمس» با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری برگزار شد

هنرمندان خادم رضوی در فرهنگ‌سرای اندیشه تجلیل شدند

ویژه‌برنامه «خادمین شمس» روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد و هنرمندان خادم رضوی تجلیل شدند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج، امام رضا (ع) ویژه‌برنامه «خادمین شمس» ویژه تقدیر از هنرمندان خادم رضوی روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد. در این مراسم محمود صلاحی رییس و حجت‌الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و جمعی از مدیران و هنرمندان حضور داشتند. 
 
مراسم با اجرای مجید یراق‌بافان آغاز شد و با آوردن پرچم حرم امام رضا (ع) توسط خادمان رنگ و بوی معنوی و رضوی گرفت. اجرای موسیقی توسط غلامرضا صنعتگر بخش دیگری از مراسم بود.

هنرمندان خادم رضوی در فرهنگ‌سرای اندیشه تجلیل شدند

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تبریک میلاد حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) گفت: از آقای رییس فرهنگ‌سرای اندیشه و همکارانشان برای برگزاری برنامه «خادمین شمس» تشکر ویژه دارم. سازمان فرهنگی هنری برای دهه کرامت برنامه‌های زیادی دارد که این برنامه یکی از مهم‌ترین‌های آن است. شب میلاد هم در مناطق گوناگون تهران جشن‌هایی پیش‌بینی شده است و اختتامیه برنامه‌های «رأفت کریمانه» روز جمعه در فرهنگ‌سرای رسانه میزبان عاشقان اهل بیت (ع) است. 
 
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری سخنران بعدی بود که عنوان کرد: بزرگ‌ترین افتخار دوره کاری ۳۸ ساله من سه سال و نیمی است که استاندار خراسان بودم و به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) خدمت می‌کردم. نمی‌توان امام رضا (ع) را در چند دقیقه توصیف کرد، ولی یک نکته از مرحوم واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی عرض کنم که بیش از ۳۰ سال خادم حضرت بودند. ایشان می‌گفتند در احادیث هست که پیامبر فقط به دو نفر پاره تن گفته‌اند، یکی حضرت فاطمه (س) و یکی امام رضا (ع). 

هنرمندان خادم رضوی در فرهنگ‌سرای اندیشه تجلیل شدند

وی اضافه کرد: وقتی پای امام رضا (ع) به کشور ایران باز شد، با خودشان برکت و تقدس آوردند و کشور ما را بیمه کردند. حدیث داریم که زیارت حضرت رضا (ع) افضل از همه زیارات عالم است و امام جواد (ع) فرمودند به اندازه ۷۰ حج مقبول ثواب دارد. 

صلاحی در پایان گفت: همه ائمه فقط یک صلوات عامه دارند، اما امام رضا (ع) تنها امامی است که یک صلوات خاصه هم دارد. از همه خادمان رضوی که از مشهد مقدس تشریف آوردند و از همه دست‌اندرکاران این برنامه در فرهنگ‌سرای اندیشه سپاسگزارم.
 
هنرمندان خادم رضوی در فرهنگ‌سرای اندیشه تجلیل شدند

در ادامه برنامه از چهره‌های فرهنگی و هنری تقدیر شد و یوسف اصلانی نیکوکار و فعال اجتماعی (مدیر خیریه بهشت رضا)، داود امیریان (نویسنده کتاب مهربان‌ترین بابای دنیا)، امیر دژاکام (نمایشنامه‌نویس و کارگردان دزد آب)، صابر خراسانی (شاعر آیینی)، محمد معتمدی (خواننده)، غلامرضا صنعتگر (خواننده) و فرخ نعمتی (بازیگر نقش امام رضا در سریال ولایت عشق) مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.
 
هنرمندان خادم رضوی در فرهنگ‌سرای اندیشه تجلیل شدند

همچنین محمود صلاحی به خاطر تلاش برای برگزاری برنامه «خادمین شمس» هشتمین شخصی بود که به عنوان خادم الرضا تجلیل شد. محبوبه بهزاد فرشید، نویسنده‌ای که سود فروش کتاب‌هایش را به آستان امام رضا (ع) تقدیم کرده نیز آخرین فردی بود که از او تقدیر شد. 

در پایان مراسم محمد معتمدی، خواننده موسیقی سنتی به اجرای زنده موسیقی پرداخت و پس از آن قرعه‌کشی برای اهدای ۸ هزینه سفر به مشهد مقدس به شهروندان حاضر در مراسم انجام شد. این هدیه توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اهدا می‌شود و شرکت تهران گشت متولی اجرای آن است.
خبرهای مرتبط
نظر شما