جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۲
کد خبر: ۹۴۷۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

دویست و شصتمین برنامه «در کوی نیکنامان» برگزار شد

تکریم و پاسداشت خانواده شهید مدافع حرم جواد الله کرم در دویست و شصتمین برنامه «در کوی نیکنامان» پنجشنبه ۱۳ مهرماه در فرهنگ‌سرای گلستان انجام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دویست و شصتمین برنامه «در کوی نیکنامان» روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه با تکریم و پاسداشت خانواده شهید مدافع حرم جواد الله کرم در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.

جواد الله کرم متولد دوم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که برای دفاع از حرم  داوطلبانه به سوریه اعزام شد و در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در زمان آتش‌بس اردیبهشت سال ۹۵ به شهادت رسید. پیکر وی در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت. 

همسر شهید الله کرم در این مراسم گفت: من از همان ابتدا و زمان آشنایی با هدف و خواسته آقا جواد آشنا بودم. همه ما برایمان جا افتاده بود که در کنار علاقه‌ای که به خانواده‌اش، من و  بچه‌ها دارد ادای تکلیفش را مهم‌تر می‌داند. نسبت به اوضاع و احوال همه نگران بودند و تمام تلاششان بر این بود که تا جای ممکن از دور و بری‌ها  کسی مشکلی نداشته باشد و نسبت به بنده و بچه‌ها دلسوز و مهربان بود. 

وی با بیان اینکه شهید الله کرم همیشه به محض رسیدن به خانه تمام مشغله‌های کاری را  کنار می‌گذاشت و مشغول بچه‌ها می‌شد، عنوان کرد: کسی در خانه احساس کمبود محبت نمی‌کرد، برایمان جا افتاده بود که آقا جواد خانواده‌اش را دوست دارد اما تکلیف را مهم‌تر از خانواده می‌دانست. ما هم هرگز مانع رفتن ایشان به مأموریت نمی‌شدیم. در جواب همه می‌گفت اگر به سوریه نرویم باید در ایران با دشمن روبه‌رو شویم. آیا شما دوست دارید دشمن وارد تهران بشود و خانه و زندگی ما را ویران کند؟ پس بهتر این است که در سوریه با دشمن روبه‌رو شویم و او را عقب بزنیم.

همسر شهید جواد الله کرم ادامه داد: می‌گفت سوریه محور مقاومت ماست، اگر از دست برود خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی است و از طرف دیگر غرور و غیرتم اجازه نمی‌دهد که زنان و کودکان مسلمان در این کشور بی‌دفاع و بی‌سرپناه بمانند.

مادر شهید جواد الله کرم در این مراسم با مرور روزی که خبر شهادت فرزندش را شنید گفت: از صبح آیه شریف «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا  بل احیا عند ربهم یرزقون» ورد زبانم بود و خاطرم هست روزه بودم.

وی افزود: نزدیک ظهر بود که دیدم یکی از دخترانم به خانه آمد اما چهره‌اش آرام نبود. چند بار پرسیدم چیزی شده که آن قدر به هم ریخته‌ای؟ گفت نه فقط آقا جواد مجروح  شده است.
مادر شهید اظهار کرد: دیدم چشمان دخترم اشک داشت. گفتم مادر می‌دانم آقا جواد شهید شده است. همین موقع بود که دیدم جمعی از فامیل و همسایه‌ها وارد منزل شدند برای تسلی خاطر دادن.

مادر شهید الله کرم با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم در مقابل مشیت و وعده خداوند بایستیم، ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده وعده من حق است و عملی می‌شود. اگر بپذیریم وعده مرگ و شهادت هر انسانی آن طور رقم می‌خورد که تقدیر خداوند است، دیگر دلیلی ندارد برای رفتن فرزندمان به جبهه دفاع اهل بیت ممانعت کنیم.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید جاویدالاثر جواد الله کرم با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

این مراسم هر هفته در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند.

نظر شما