به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی رویداد «فرصتهایی با پای پیاده: نوآوری در اربعین» را به مدت چهار روز از چهارشنبه ۲۶ مهر تا شنبه ۲۹ مهر برگزار میکند. این رویداد نوآورانه، کارآفرینانه و استارتآپی به آمادهسازی محصولات، خلاقیتها و نوآوریها برای ارائه در پیادهروی اربعین امسال کمک میکند.
شتابدهنده «شفق» در راستای ترکیب نوآوری و دانش با فعالیتها و محصولات فرهنگی-مذهبی، با مشارکت ستاد اربعین و فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویتساز)، مرکز رشد و شکوفایی فناوریها و هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی، مجموعه ویراستاران و سایر مجموعههای همراه این رویداد خلاقانه را برگزار میکند.
این رویداد برای دومین سال پیاپی است که برگزار میشود. در سال گذشته از مجموع ۱۲ تیم، چهار محصول در اربعین مورد استفاده قرار گرفت.
ثبت نام و شرکت برای علاقهمندان به پیادهروی اربعین، خلاقان و ایده پردازان فرهنگی و صاحبان محصولات و خدمات فرهنگی آزاد است.
این رویداد امسال در دو بخش افراد خلاق و همچنین مؤسسات، شرکتها و استارتآپهای دارای محصول آماده یا نیمه آماده مرتبط با اربعین برگزار میشود تا ضمن کمک به طراحی یا ارتقای ایدهها و محصولات، زمینه سرمایهگذاری و تبلیغ این محصولات را با کمک ستاد اربعین و سایر مجموعهها فراهم کند.
در طول این چهار روز رویداد، از ظهر چهارشنبه (ساعت ۱۳ تا ۱۹) تا عصر شنبه (سه روز از ساعت ۸ تا ۱۹)، ایدهها یا محصولات فرهنگی شرکتکنندگان برای ارائه هر چه بهتر در اربعین امسال آماده میشود تا نوآورانهتر بتوانند پاسخگوی نیازهای شرکتکنندگان آیین بزرگ اربعین باشند. شنبه عصر، اختتامیهای با حضور مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد. در این اختتامیه تیمهای اول تا سوم معرفی میشوند تا از جوایز ۵۰ میلیون ریالی، ۳۰ میلیون ریالی و ۲۰ میلیون ریالی بهرهمند شوند. ضمناً حامیان برنامه از سایر تیمهای موفق نیز برای به ثمر نشاندن محصولاتشان حمایت خواهند کرد.