جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۲
کد خبر: ۹۵۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

تجلیل از شاعر آیینی محمد تقی مردانی در «روز فرهنگ»

در سی و دومین ویژه‌برنامه «روز فرهنگ» در روز پنجشنبه ۹ آذر ماه از شاعر آیینی محمد تقی مردانی در فرهنگ‌سرای اخلاق تجلیل می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سی و دومین ویژه‌برنامه «روز فرهنگ» که پنجشنبه ۹ آذر ماه ساعت ۱۰ با هدف شناسایی، معرفی و قدردانی از نخبگان فرهنگی منطقه ۱۴ در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود، از شاعر آیینی محمد تقی مردانی به پاس سال‌ها تلاش در حوزه‌های ادبی و فرهنگی تجلیل می‌شود.

محمد تقی مردانی متخلص به «فراز» متولد سال ۱۳۱۷، در کودکی دروس قرآنی و احکام دین را فرا گرفته و آثار ادیبان بزرگی چون سعدی، حافظ، نظامی و... را دنبال کرده است و با علاقه فراوان به ادبیات و تلمذ در محضر برادرش مرحوم محمد علی مردانی با عضویت در انجمن نغمه‌سرایان فعالیت‌های ادبی خود را آغاز کرده است.

از کتاب‌های اشعار وی می‌توان به «فریاد سکوت» و «فریاد عطش» با بیش از ۳۰۰ قطعه شعر شامل غزلیات عرفانی، اجتماعی، اشعار میهنی، مثنوی، رباعیات و دو بیتی‌ها، همچنین اشعاری در وصف مقام مادر، معلم، شاعران پیشکسوت، یاد یاران و بهاران یاد کرد.

ویژه‌برنامه «روز فرهنگ» با هماهنگی خانه فرهنگ شهید اندرزگو با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و شهروندان دارالمؤمنین طهران در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در آن می‌توانند به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار مراجعه کنند. 
نظر شما