در نشست هماندیشی آموزشی منطقه ۱۷ عنوان شد؛
پلتفرمهای آموزشی سازمان فرهنگی هنری تغییر میکند
در هشتمین نشست هماندیشی مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری، رییس این مرکز آموزش، با بررسی ظرفیتهای آموزشی پایتخت از ضرورت تغییر پلتفرمهای آموزشی سخن گفت و افزود: با توجه به تغییرات بنیادین در شیوههای آموزشی دنیا، از ضروریترین برنامههای مرکز آموزش تغییر و اصلاح ساختار آموزش خواهد بود.

در این نشست که با حضور سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و محمد سعادت مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگسرای بهاران برگزار شد، مسئولان آموزش این منطقه گزارشی از فعالیتهای این حوزه ارائه کردند.
آموزش سازمان فرهنگی هنری نیازمند بازنگری و تغییر سیاستهاست
رییس مرکز مطالعات و آموزش در این نشست گفت: آموزش سازمان فرهنگی هنری نیازمند بازنگری و تغییر سیاستهاست تا بتوانیم به یکی از مهمترین اهداف آموزش که همانا افزایش ماندگاری مخاطب است دست پیدا کنیم.
برکچیان تأکید کرد:آموزش بخشی از مخاطب را به ما میدهد که دارای هویت است و این ارزش افزوده مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.
وی در بخش دیگری از نشست به نیازهای مخاطبان اشاره کرد و گفت: مخاطبان آموزش در پایتخت دو نیاز مهم و اساسی دارند. نیازهای مکشوف به این معنا که مخاطب در حوزهای خاص احساس نیاز میکند و برای رفع آن در دورههای آموزشی به صورت خودانگیخته نامنویسی میکند و نیازهای نامکشوف یعنی نیازی که خودش از آن بیخبر است و حوزه رسالتی ما کشف این بخش از نیازهای آموزشی است.
برکچیان افزود: امیدواریم با تغییر پلتفرمها و تقویت برندینگ حوزه آموزش ۸۰ درصد از خدمات آموزشی ما اصلاح شود.
وی در تشریح تغییر پلتفرم آموزشی گفت: بازتعریف دورهها، تغییر تقویم آموزشی و حرکت به سمت آموزش آنلاین و مجازی باعث خواهد شد که مناطق دغدغه اجرایی کمتری در حوزه آموزشی داشته باشند.
وی بیان کرد: از دیگر عناصری که در تغییر ساختار آموزش نقش مهمی دارد، نظام نگهداشت مربیان است که باید این شیوه نیز تغییر کند. این تغییر در حوزه خانههای کودک تجربهشده است و گروههای بعدی قرآن و زبان انگلیسی خواهند بود.
تطابق دورههای آموزشی با نیازهای مخاطبان
در این نشست که فعالیتهای ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ در مقایسه با ۶ ماه نخست ۱۳۹۶ مورد بررسی قرار گرفت، محمد سعادت با بیان اینکه شورای تعالی آموزش در منطقه تشکیل شده است و هر هفته جلسات منظم این شورا با هدف بررسی وضعیت آموزشی در منطقه ۱۷ برگزار میشود گفت: مهمترین هدف این شورا رفع نقاط ضعف و تقویت و توجه به نقاط قوت است.
رییس فرهنگسرای بهاران افزود: در این شورا شاخصهای مخاطب، نیروی انسانی، تعرفههای آموزشی، تبلیغات و اطلاعرسانی، دورههای آموزشی و وضعیت مراکز بررسی میشود.
وی به دیگر دستاوردهای این شورا اشاره کرد و گفت: ازاین پس برای هر دوره آموزشی چه در حوزه فراگیر و چه مربی نظرسنجی و نیازسنجی صورت میگیرد و از مخاطبان وضعیت عملکردی مربیان احصا میشود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ در ادامه سخنانش گفت: تطابق دورههای آموزشی با نیازهای مخاطبان و برگزاری دورههای خلاقانه و مهارتی که منتج به کارآفرینی شود از برنامههای مهم شورای تعالی آموزش در منطقه ۱۷ است.
سعادت افزود: توسعه، تجهیز و جانمایی درست فضای آموزشی از دیگر موضوعاتی است که باعث ماندگاری مخاطب در فضای آموزشی خواهد شد و این موضوع در شورای تعالی آموزشی منطقه ۱۷ پیگیری میشود.
در این نشست که هفت آذر در فرهنگسرای بهاران برگزار شد، گزارشی از عملکرد آموزشی فرهنگسرای بهاران و خانه فرهنگ «سلمان فارسی» و دارالقرآن «بهاران» ارائه شد و روسای ادارات پایش و ارزیابی آموزشی و روابط عمومی مرکز مطالعات و آموزش به بررسی عملکرد آموزشی این مراکز پرداختند.
در حاشیه این دیدار رییس مرکز مطالعات و آموزش از خانه کودک شهر شکوفههای بهاران و کلاسهای آموزشی بازدید کرد و با مربیان و مدرسان به گفتوگو پرداخت.
گزارش خطا
پسندها:
۰
ارسال نظر
آخرین اخبار
نقد کتاب «عروس تورنگ» در فرهنگسرای اندیشه
کارگاه شبهای پروانهای در خانه موزه دکتر شریعتی برگزار شد
نشست ادبی شاعران کانون ادبی گیومه در فرهنگسرای فردوس
برپایی سلسلهنشستهای کانون شعر مشکات در فرهنگسرای معرفت
پنجمین نشست کانون ادبی زمستان با نقد و بررسی شعر و ترانه در فرهنگسرای سرو
آموزش نویسندگی خلاق در کارگاه «ارمغان قلم»