شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۴۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
مجموعه ارزشمندی شامل ۳۰ اثر از اسناد قدیمی پزشکی و دندان پزشکی از ۱۲ دی تا ۱۲ بهمن در موزه سندوزی به نمایش درمی‌آید.
نمایشگاه «اسناد تاریخی پزشکی و دندانپزشکی» در موزه سندوزیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه اسناد تاریخی پزشکی و دندانپزشکی از سال ۱۲۹۰ تا ۱۳۱۷ هجری شمسی از مجموعه دکتر امیرحسین نیک‌پور در موزه دکتر سندوزی به نمایش در می‌آید.

این مجموعه ارزشمند شامل ۳۰ اثر از اسناد قدیمی پزشکی شامل مجوز مطب، نسخه‌های چشم پزشکی و دندانپزشکی، نسخ خطی، کارنامه دانشگاهی و ... است. 

آیین افتتاح نمایشگاه «اسناد تاریخی پزشکی و دندانپزشکی» روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه ساعت ۱۶ در موزه دکتر امیراسماعیل سندوزی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۲ بهمن‌ماه  همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۳ از این نمایشگاه دیدن کنند.
اين موزه در محل مطب دندانپزشكي دكتر اميراسماعيل سندوزي، تاسيس شده است. دکتر سندوزی در سال 1375 مطب و تمامي وسايل دندانپزشكي خود را به همراه كتابخانه شخصي تخصصي و ده­ها اثر ارزشمند هنري شامل مجسمه و نقاشي به سازمان توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران اهدا كرد.

در سال 1382 موزه‌اي كه مزين به نام ايشان بود در محل مطب ايشان با حضور اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران و رياست وقت سازمان و مديران ارشد و در حضور گروهي از هنرمندان برجسته گشايش يافت.

موزه دکتر سندوزی در میدان آرژانتین، بلوار بیهقی، کوچه ۱۲ غربی، پلاک ۲ واقع شده است. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۴۱۷۵۷ و ۸۸۷۴۱۱۷۱ تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
نظر شما