جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۷۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگ‌سرای فردوس، از برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان تحت عنوان «شهر خدا شهر همدلی» در مراکز فرهنگی هنری این منطقه خبر داد.
بهار معنویت در منطقه ۵ با ویژه برنامه‌های «شهرخدا شهرهمدلی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زهرا اشرفی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی گفت: با توجه به جایگاه والای ماه مبارک رمضان در مبانی دینی و اعتقادی ما و نقش آن در تقویت روحيه‌ بندگی پروردگار متعال و همبستگی در راستای بهره‌مندی هرچه بيشتر از فيوضات این ماه و ایجاد شور و نشاط معنوی بين شهروندان، این مدیریت اقدام به طراحی برنامه‌های ویژه‌ ماه مبارک رمضان تحت عنوان «شهر خدا شهر همدلی» برای اجرا در سطح مراکز تابعه کرده است؛ اميد داریم با بهره مندی از برکات و نعمات الهی در این ماه، بیش از پیش موجب بالندگی معنوی شهروندان منطقه ۵ در ماه مهربانی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت تدارک افطاری برای روزه داران در جهت غنی شدن روابط انسانی و تحکیم فرهنگ احسان و نیکوکاری در ماه بهار معنویت گفت: «با رهروان سحر» عنوان برنامه‌ای است که در قالب برپایی سفره‌ سحری برای پارکبانان، عوامل اورژانس و نیروهای پلیس و... در طول ماه مبارک برگزار می‌شود.

 

رییس فرهنگ‌سرای فردوس اجرای ویژه برنامه «فامیل چتر خانواده» با هدف تشکیل و ایجاد حلقه‌های فامیلی و مدیریت و اجرای برنامه‌های جمعی در قالب مسابقه را از دیگر برنامه‌های شاخص این منطقه در ماه مبارک رمضان عنوان کرد که با مشارکت و همكاری شهروندان، کانون‌ها و تشکل‌های مردمی برگزار خواهد شد.

اشرفی در ادامه با اشاره به اهمیت و فضیلت والای قرائت قرآن در ماه بهار معنویت افزود: ویژه برنامه «محفل انس با قرآن» در قالب برگزاری ۲۲ کرسی تلاوت کلام الله مجید در مساجد شاخص منطقه با حضور قاریان برجسته کشور و همچنین محافل معنوی جزخوانی و نیز قرائت ادعیه‌های این ماه تحت عنوان «قطره قطره تا دریا»، «بهار تقرب» و «باران رحمت» برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی گفت: برای انتقال مفاهیم والا و آموزه‌های دینی و اخلاقی ماه مبارک رمضان با تأسی از آیات قرآنی و بهره گیری از احادیث و همچنین مروری بر زندگی گهربار ائمه اطهار(ع)، اقدام به طراحی و برگزاری چندین مسابقه کتاب‌خوانی در سطح منطقه ۵ کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان مسابقه کتاب‌خوانی «نقش نگار» به مناسبت ایام لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) را نام برد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ به اجرای برنامه‌های ادبی در این ماه تاکید کرد و توضیح داد: محافل ادبی همچون انجمن ققنوس، انجمن ادبی سرو آزاد و دیگر کانون‌های ادبی فعال در مراکز تابعه با حضور شاعران و ترانه‌سرایان نام‌آشنای کشور برگزار می‌شود که به خوانش و نقد و بررسی اشعاری با موضوع  و محتوای رمضان می‌پردازند.

اشرفی با ابراز رضایت از استقبال و مشارکت شهروندان منطقه ۵ در برنامه‌های مراکز، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ماه خبر داد و گفت: برنامه‌های ایستگاهی با محوریت کودکان و نوجوانان، نشست موضوعی «حرف های فیروزه ای» به منظور ترجمه و تفسیر کتاب گهربار نهج البلاغه اثر علامه محمدتقی جعفری(ره)، نشست تغذیه سالم در ماه صیام تحت عنوان «راز سلامتی» و «سیب سلامتی»، سلسله جلسات موضوعی ترجمه و تفسیر ادعیه ماه رمضان با حضور کارشناسان خبره در این حوزه از جمله «روزنه های نور»، «تدبر در قرآن» و نیز برگزاری تورهای زیارتی و برپایی نمایشگاه های مناسبتی مختلف از آثار خوشنویسی، نقاشیخط، عکس و ... در نگارخانه های تحت پوشش، برپایی نمایشگاه و بازارچه خیریه به نفع نیازمندان و ایتام  و ... از جمله این برنامه‌ها است.
نظر شما