جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۲۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
در ویژه برنامه «اجابت خورشید» صورت گرفت:
برنامه «اجابت خورشید» با رونمایی از یادداشت تجلیل رهبر معظم انقلاب از کتاب شیر زیتان و هشت کتاب با موضوع دفاع مقدس و زندگینامه شهدای مدافع حرم صبح پنجشنبه ۱۳ تیر با حضور مقامات لشکری، مسئولان و فعالان فرهنگی، نویسندگان و خانواده‌های شهدا در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «اجابت خورشید» با رونمایی از یادداشت تجلیل رهبر معظم انقلاب از کتاب شیر زیتان و هشت کتاب با موضوع دفاع مقدس و زندگینامه شهدای مدافع حرم صبح پنجشنبه ۱۳ تیر با حضور مقامات لشکری، مسئولان و فعالان فرهنگی، نویسندگان و خانواده‌های شهدا در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ محمد نیایش سرپرست سازمان ایثارگران نزاجا ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و خیر مقدم به مسئولان کشوری و لشکری، فرهیختگان و فعالان عرصه فرهنگ و ادب کشور اظهار کرد: کتاب «شیر زیتان» در ۳۰ فصل به قلم مهدی فصاحت زندگینامه شهید مدافع حرم سرهنگ مجتبی ذوالقارنسب است که مورد تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و دست‌نوشته ایشان بر پشت این کتاب چاپ شده است. کتاب‌های «مأموریت مخصوص» بر اساس زندگی ستوان‌یکم محسن قوطاسلو، «سفیر ثامن» زندگی‌نامه داستانی ستوان‌سوم شهید سید مهدی جودی‌ثانی، «تکاور» زندگی‌نامه داستانی سروان صادق شیبک، «حاجت‌روا» زندگی‌نامه داستانی سرهنگ دوم مرتضی زرهرن، «کاری می‌کنم که به من افتخار کنید» زندگی‌نامه جوان‌ترین شهید مدافع حرم ارتش سروان مجتبی یداللهی منفرد، «سرباز مادرزاد» زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم سروان حسین همتی و «ببر بلندی‌های جُولان» زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم ستوان‌سوم محمد مرادی عناوین مجموعه هشت جلدی در روایت عشق است.

سرهنگ نیایش در ادامه افزود: همچنین کتاب «اجابت خورشید» برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که به نیروی زمینی محوری ارتش ابلاغ شده، به قلم سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش تدوین شده است. کتاب «غیورمرد دشتستانی» بر اساس زندگی مرحوم ستوان‌یکم حسین قاسمی‌مهر، «عصر عاشقی» بر اساس زندگی سرلشکر بدایار بهبودی و «من یک سربازم» بر اساس زندگی خلبان محمد انصاری، «صخره‌های خونین قراویز» بر اساس زندگی شهید سرلشکر غلامعلی مرادی بلوردی، «عقابان پررو» تحلیل عملکرد پایگاه هوانیروز کرمانشاه و «سه فرشته سفیدپوش» زندگی‌نامه داستانی بانوان شهید ارتش نیز از جمله دیگر آثاری است که در پایان مراسم رونمایی می‌شود.

سرهنگ نیایش تاکید کرد: آنچه به نام زندگینامه شهدا چاپ می‌شود یک جهادنامه، شهادت‌نامه و حیات نامه است، چرا که مسیر شهدا خدایی است و ما در مسیر عبودیت نیاز به چراغ راهنمای آنان داریم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بخش دیگر مراسم تصریح کرد: اصول فرماندهی نیروی زمینی بر سه پایه ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته‌سالاری استوار است. ولایت محوری حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری است و اطاعت و مطیع بودن امر ولایت و انجام وظیفه با نیت خالص و اقتدا به شهدا در این جهت ضروری است.

کیومرث حیدری در ادامه افزود: اقتدار از لغت قدرت به دست آمده است، مانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که دارای اقتداری در مقیاس وسیع است و محاسبات قدرت‌های بزرگ را به اشتباه انداخته است و حتی هندسه قدرت جهانی را نیز تغییر داده است. هندسه قدرت در نظام جمهوری ایران ولایت فقیه است. ضلع اصلی این قدرت وجود با برکت ولایت فقیه است و بیانات ایشان از کلام خدا، پیروی از سنت ائمه معصومین(ع) بوده که مسیر را گویا و روشن می‌کند. مؤلفه دیگر این هندسه مردم ولایت مدار، انقلابی و اهل فضل هستند که در همه عرصه‌ها پا در رکاب حاضر در صحنه هستند.

حیدری در ادامه تصریح کرد: امروز اقتدار نیروهای مسلح به برکت خون شهدای ما موجبات قدرت آفرینی و قدرت افکنی شده است و این ستارگان که تعداد آنها در نیروی زمینی به ۴۶ هزار شهید می‌رسد، به علاوه شهدای مدافع حرم روشنی‌بخش مسیر راه سعادت و تعالی هستند.
 
سردار سده‌ای رییس دفتر ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم گفت: اهداف شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی با مکتب ناب محمدی قطب جدیدی را در معاهدات سیاسی آن دوران ایجاد کرد و تنش‌ها و چالش‌ها و ستیزها و تحمیل ۸ سال جنگ که بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بود ماحصل این قطب‌ها علیه ایران بود. در تمام این ستیزها ملت بزرگ ایران و رزمندگان سلحشور میدان‌دار مقابله با نظام سلطه و استکبار جهانی بود و تمام پیروزی‌های انقلاب اسلامی از آن دوران تا به امروز مدیون خون شهدا و ایثار جانبازان است.

امیرسرتیپ ناصر آراسته جانشین هیئت مشاورین مقام معظم رهبری، امیر سرتیپ امیر ولایی، سردار سده‌ای رییس دفتر ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حمید هداوند جانشین فرماندهید انتظامی تهران بزرگ، پروفسور ناصر میرسپاسی، سرهنگ محمد نیایش سرپرست سازمان ایثارگران نزاجا، سرتیپ خلبان انصاری از فرماندهان اسبق هوانیروز، امیر نجفی از فرماندهان اسبق نزاجا، خانواده‌های محترم شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و ایثارگران در این برنامه حضور داشتند.

خلق تصویر نقاشی از مجتبی ذوالفقارنسب توسط استاد فریدونی، پخش کلیپ از بیانات و یادداشت رهبر معظم انقلاب برای کتاب شیر زیتان، اجرای نمایش توسط هنرمندان نیروی زمینی ارتش و جشن امضا و رونمایی از هشت کتاب دفاع مقدس و زندگینامه شهدای مدافع حرم با حضور مقامات لشکری و کشوری بخش‌هایی از این برنامه بود.
نظر شما