پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
آلبوم موسیقی «آواز باران» با آهنگسازی هوشنگ فراهانی و آواز فاروق کسمایی جمعه ۲۱ تیر ساعت ۱۶ با حضور فعالان شعر و موسیقی در فرهنگ‌سرای ارسباران رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آلبوم موسیقی «آواز باران» جمعه ۲۱ تیر ساعت ۱۶ با حضور فعالان شعر و موسیقی در فرهنگ‌سرای ارسباران رونمایی می‌شود. این آلبوم اثر دیگری از هوشنگ فراهانی است که بر اساس احساسی سیال بر روی اشعار و صدای فاروق کسمایی شکل گرفته و تنظیم این اثر را می‌توان تجربه‌ای دیگر در ساخت موسیقی ارکسترال بر روی اشعاری با وزن آزاد در موسیقی ایرانی دانست.
 
همچنین آوازهایی با بیانی نوین، بهره‌گیری از فراز و فرودهای موسیقی کلاسیک ایرانی و اشعاری با مضامین ستایش جاودانگی عشق، مجموعه آواز باران را از دیگر نمونه‌های پیشین متمایز می‌سازد.

مجموعه «آواز باران» مشتمل بر ۶ اثر با رنگ‌آمیزی سازها و ایجاد فضایی بدیع است. تلاش برای توصیف فضای شعر در قالب موسیقی و تنظیم برای سازهای زهی با همراهی سازهای بادی چوبی و برنجی از دیگر ویژگی‌های این اثر است و توانسته این آلبوم موسیقی را به موسیقی توصیفی در بیان مفاهیم شعر نزدیک کند. 

آلبوم موسیقی «آواز باران» توسط انتشارات آوای چکاد منتشر می‌شود و ورود در این برنامه برای عموم آزاد است.

فرهنگ‌سرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است و شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.
نظر شما