جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۷۴۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
سرهنگ حسن عبدالملکی رییس سازمان مهندسی اجرایی و تاسیسات نزاجا در جشن «شبیه چشمه» منطقه ۶ ضمن اشاره به اهمیت رسالت پیامبر(ص) در غدیر گفت: گام برداشتن در مسیر ولایت، وظیفه امروز ما برای تکمیل آن رسالت است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشن «شبیه چشمه» به مناسبت جشن غدیر روز یکشنبه ۲۷ مردادماه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ در سازمان مهندسی اجرایی و تاسیسات نزاجا برگزار شد. 

در ابتدای این برنامه سرهنگ حسن عبدالملکی رییس سازمان مهندسی اجرایی و تاسیسات نزاجا گفت: خداوند در آیه ۶۷ سوره مائده می‌فرمایند: ای پیامبر، برسان آنچه را پروردگارت به تو ابلاغ کرده است و اگر آن را انجام ندهی، رسالتت را انجام نداده‌ای و بدان ما شما را از آسیب مردم در امان خواهیم داشت. حال این سؤال به وجود می‌آید که آن چه رسالتی بود که پیامبر باید انجام می‌داد و اگر انجام نمی‌داد، کل رسالتش را انجام نداده بود؟ این موضوع خیلی مهم است. همچنین اگر در مسیر این ابلاغ از آسیب مردم نگران است، خداوند او را از شر مردم در امان خواهد داشت. 

وی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر به آنچه خداوند به او امر کرده بودند، عمل می‌کند و پس از جمع کردن مردم می‌فرمایند: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ». این درس بزرگی برای ماست و پذیرفتن ولایت امیرالمؤمنین کلیدواژه‌ای است که خداوند در چنان روز پربرکتی پیامبرش را به ابلاغ آن حکم داده بود. امیدوارم خداوند به ما کمک کند که با گام برداشتن در مسیر ولایت بتوانیم ما هم به تکلیف خود عمل کرده باشیم. 

در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام سید عباس موسویان ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: عید سعید غدیر برترین، با فضیلت‌ترین و مهم‌ترین عید در احادیث و سنت پیامبر گرامی اسلام اعلام شده است. این عید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و روزی است که دین کامل شد، نعمت بر مردم کامل شد و خداوند اعلام رضایت کرد که بندگانش دین اسلام را انتخاب کرده‌اند. عید ولایت، در مکانی به نام غدیر خم بین مکه و مدینه در حج‌الوداع رخ داد. این آخرین حجی بود که پیامبر به جا آوردند و سال بعد، قبل از حج از دنیا رفتند.
 
وی ادامه داد: این واقعه با آیه‌ای قابل تأمل از قرآن آغاز می‌شود؛ جایی که خداوند می‌فرماید ای پیامبر، رسالت اصلی که بر عهده‌ات گذاشته شده را انجام بده و اگر آن را به انجام نرساندی، رسالتت را تکمیل نکرده‌ای. در ماجرای غدیر، عده‌ای از کاروانیان جلوتر رفته بودند و عده‌ای هم هنوز نرسیده بودند؛ سه شبانه‌روز مردم در آنجا توقف کردند تا کسانی که جلوتر رفتند، برگردند و کسانی که نرسیده‌اند، برسند. پیامبر خبر مهمی برای مردم دارد و آن هم این است که «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ».

او به شبهه «محبت به جای ولایت» پاسخ داد و گفت: دقت داشته باشید که عده‌ای می‌گویند در این سخن، منظور ولایت نیست بلکه محبت است. حال این سؤال را باید پرسید که آیا موضوع محبت این قدر مهم است که پیامبر، مردم را به مدت سه روز در هوای گرم عربستان نگه دارند؟ آیا این قدر اهمیت دارد که خداوند به او بگوید که اگر این کار را انجام ندادی، رسالتت را تکمیل نکرده‌ای؟ موضوع غدیر مهم است، چون مسئله ولایت است. باید به غدیر اهمیت زیادی بدهیم و جشن‌ها و مراسمات زیادی را برایش برگزار کنیم.  

در بخش دیگر این مراسم، برنامه‌هایی نظیر نقالی، موسیقی سنتی، تواشیح الزهراء و... اجرا شد.
 
در بخش پایانی این مراسم، ضمن تقدیر از خانواده‌های شهدای سادات مجید عتیقی نژاد، مرتضی میربهادری و سرباز سید اصغر حسین‌آبادی فراهانی، از روژان قلی‌زاده نخبه ریاضی و خیرالله عبادپور، پیشکسوت و کتابدار ارتش تقدیر به عمل آمد.
نظر شما