سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
جشن بزرگ عید ولایت با حضور خانواده‌های شهدای هسته‌ای و بازسازی واقعه غدیر در مسیرهای منتهی به بوستان پامچال به همت فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اسماعیل قضات‌لو رییس فرهنگ‌سرای خاوران در خصوص برنامه‌هایی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ برگزار می‌شود، گفت: ویژه برنامه «همیشه امیر» در دو بخش مراسم جشن بزرگ ولایت و بازسازی واقعه غدیر در فرهنگ‌سرای خاوران برگزار می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: جشن بزرگ عید غدیر پنجشنبه ۳۱ مرداد با میزبانی از خانواده شهدای هسته‌ای از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود. در این مراسم فخرالسادات حسینی مجری و پدر شهید احمدی روشن به عنوان سخنران برنامه حضور دارند. همچنین مداحی حاج حسین محسنی، اجرای تواشیح و تقدیر از عوامل گروه اسرا، مسابقه، قرعه کشی، اهدای جوایز و پخش کلیپ با حضور خدام حامل پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

قضات‌لو در توضیح دومین برنامه شاخص منطقه ۱۵ به مناسبت دهه ولایت گفت: واقعه غدیر مظلوم است و به درستی بیان نشده است بنابراین قدردانی از غدیر، اقتدار شیعه را به نمایش گذاشته و مظلومیت شیعه را برطرف می‌سازد لذا انتشار پیام این واقعه عظیم وظیفه یکایک مسلمانان است. در همین راستا با هدف آماده سازی شرايط بهتر برای درک ولايت، سه‌شنبه ۲۹ مرداد از ساعت ۱۵ کاروان غدیر از شهرک رضویه به سمت بوستان پامچال حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: این کاروان با هدف بازسازی واقعه غدير با ساز و برگ تاريخی در سطح محله‌‌های منطقه حركت می‌كنند و پس از رسيدن به سمت فضايی كه مشابه بركه غدير ساخته شده‌ (در بوستان پامچال)، می‌روند و در نهايت خطبه غدير خوانده می‌شود.

قضات‌لو افزود: تمام سعی و تلاش خود را با همكاری بسيج پايگاه مالک اشتر به كار خواهيم برد تا تمامی صحنه‌هايی كه در اين روز تاريخی به وقوع پيوسته را برای عموم به نمايش بگذاريم.

وی برگزاری استیج، برپایی غرفه های فرهنگی جهت ارائه محصولات واقعه غدیر و ایستگاه‌های صلواتی، اختتامیه مراسم بازسازی غدیر در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰، برپايی نمايشگاه‌های هنری، غرفه‌های فرهنگی و مذهبی برای گروه‌های سنی مختلف و کارگاه‌های خطاطی، نقاشی را از دیگر برنامه‌های مراكز فرهنگی هنری منطقه ۱۵ به مناسبت دهه ولايت عنوان كرد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌های فرهنگ سرای خاوران می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.
نظر شما