جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
صد و هشتاد و پنجمین کتاب محمود حکیمی، نویسنده پیشکسوت و پرکار کودکان و نوجوانان چهارشنبه اول آبان در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) رونمایی می‌شود.
رونمایی از یکصد و هشتاد و پنجمین کتاب استاد محمود حکیمی در فرهنگ‌سرای خاتم(ص)به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رمان «پیام محبت» یکصد و هشتاد و پنجمین کتاب محمود حکیمی چهارشنبه اول آبان در ویژه برنامه «محفل مقتل» فرهنگ‌سرای خاتم(ص) رونمایی می‌شود.

داستان جدید استاد حکیمی در پی معرفی محتوای واقعی پیام دین اسلام است. «پیام محبّت» داستانِ مروان و مرتضی است. مروان پاکستانی و از پیروان مذهب حنفی و مرتضی ایرانی و شیعی مذهب است. این دو در آلمان رشته معماری می‌خوانند و بدون حساسیت به باورهای مذهبی یکدیگر باهم دوست هستند. اگرچه مروان گاهی تحت تاثیر تبلیغات سوء وهابیون در مورد شیعیان درباره دوستش دچار تردیدهایی می‌شود. این شرایط ادامه دارد تا آن که مروان وارد گروهی می‌شود و پی می‌برد که هر آنچه تکفیری‌ها درباره اسلام و تعالیم آن، و همچنین درباره شیعیان می‌گویند دروغ است.

نویسنده در این کتاب که برای نوجوانان نگاشته بر این نکته تأکید کرده است که آموزه‌های اسلام بر اساس مهرورزی و محبت است. همچنین در این داستان علت‌های گرایش به دین اسلام و نمونه‌هایی از مسلمان شدن بسیاری از افراد ذکر شده است.

محمود حکیمی درباره اثر تازه انتشار یافته‌اش می گوید: در کتاب «پیام محبت» پیام پیامبر اکرم(ص) را که براساس مهرورزی بود، مطرح کردم. به دلیل اینکه برخی گروه‌های سلفی مذهب از جمله داعش اعمالی را به نام دین انجام می‌دهند. کتاب «پیام محبت» مانند اکثر کتاب هایم، کتابی دینی است و مانند بسیاری از آثارم کتابی تاریخی است. 

تجلیل از مقام و منزلت استاد محمود حکیمی و سخنرانی مهدی کاموس داستان‌نویس و منتقد ادبی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در حاشیه این برنامه محمود حکیمی با حضور در فضای جدید کتابخانه‌ای که ۱۶ سال پیش به نام وی در بوستان لواسانی منطقه ۱۸ و در جوار فرهنگ‌سرای خاتم(ص) راه اندازی شد، با علاقه‌مندانش دیدار و گفتگو می‌کند.

آیین رونمایی از کتاب «پیام محبت» به همت فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با همکاری کتابخانه استاد حکیمی و انتشارات مدرسه روز چهارشنبه اول آبان، ساعت ۱۶ در سالن خانه دوست فرهنگ‌سرای خاتم واقع در شهرک ولیعصر(ع)، خیابان پژاند، بوستان لواسانی برگزار می‌شود.
نظر شما