پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۵۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
فرهنگ‌سرای سرو با همکاری کانون ادبیات داستانی سرو، جلسات هفتگی کارگاه «نویسندگی خلاق» را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویکرد کارگاه «نویسندگی خلاق» به داستان‌نویسی مبتنی بر تکنیک‌های روز ادبی و شناخت شیوه‌های داستان‌نویسی در ادبیات ایران و جهان خواهد بود که با حضور ابوالفضل درخشنده و همراهی هنرجویان ترم هشتم داستان‌نویسی پیشرفته سه‌شنبه ۱۴ آبان ماه ساعت ۱۵ در فرهنگ‌سرای سرو برگزار می‌شود.

این کارگاه آموزشی برای آن دسته از علاقه‌مندانی است که قصد دارند هنر داستان‌نویسی را به طور جدی و حرفه‌ای دنبال کنند. شرکت‌کنندگان در این کارگاه می‌بایست از شناخت مقدماتی دربارهٔ تکنیک‌های داستان برخوردار باشند. در این کارگاه، ابتدا بحث نظری دربارهٔ تکنیک‌های داستان‌نویسی مطرح خواهد شد، سپس داستانی که یکی از شرکت‌کنندگان کارگاه به رشتهٔ تحریر در آورده است در جمع خوانده و بررسی می‌شود و در ادامه درباره شیوه به‌کارگیری خلاقانه و هدفمندِ عناصر داستان برای القای درون‌مایه مد نظر نویسنده بحث خواهد شد.

سومین جلسه از این کارگاه، با نقد و بررسی داستان «نامه‌ای به همسایه» به نویسندگی نسیم دیلمقانی و با حضور ابوالفضل درخشنده و منتقدان ادبی چون دریا افلاکی، الهام رضایی و دنیا تفرشی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در کارگاه‌های داستان‌نویسی پیشرفته، می‌توانند به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.
نظر شما