پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۵۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
در نهمین شنبه‌های خوانش، نمایشنامه «زندانی خیابان دوم» نوشته نیل سایمون شنبه ۲۶ بهمن ماه در فرهنگ‌سرای سرو خوانش می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نهمین شنبه‌های خوانش، نمایشنامه «زندانی خیابان دوم» نوشته نیل سایمون شنبه ۲۶ بهمن ماه ساعت ۱۸ توسط گروه رایا به کارگردانی افشین فکوری در فرهنگ‌سرای سرو خوانش می‌شود.

افشین فکوری، سپیده شعبان، امیر طایفه، آزیتا ناهیدفر، تهمینه آقازاده و سارا شعبان نقش‌خوانان، مریم موقری صحنه‌خوان، سپیده شعبان دستیار کارگردان و مائده معینی مسئول امور اجرایی این نمایشنامه‌خوانی هستند. 

زندانی خیابان دوم کمدی گروتسکی است که به نقد بحران اقتصادی آمریکا و تأثیر آن بر روابط بین خانواده‌ها می‌پردازد. در این نمایش از صحنه اول مشکلات کار مردم تا مشکلات اقتصادی، وضعیت تهیه مسکن و مسائل فرهنگی و اجتماعی به خوبی نمایش داده می‌شود.

نیل سایمون نویسنده این نمایشنامه از سرشناس‌ترین نمایشنامه‌نویسان تئاتر برادوی است که در دل آمریکا به نقد جامعه مدرن می‌پردازد. نمایشنامه‌های زیادی از سایمون از جمله پابرهنه در پارک، عاقبت عشاق سینه‌چاک، دختر یانکی، زندانی خیابان دوم، گم‌شده در یانکرز و... در ایران به دفعات اجرا شده است.

فرهنگ‌سرای سرو در خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوچه ساعی یکم واقع شده است.

نظر شما