کد خبر: ۱۰۵۴۰۶

رونق مدلینگ غیراخلاقی در بازار فضای مجازی

برخی از صاحبان مشاغل برای دیده شدن محصولات خود به سراغ مدل های خانم می روند و با هزینه کردن در تبلیغات شبکه های مجازی تصاویر غیراخلاقی آن ها را به معرض نمایش می گذارند. سایت های آگهی مجازی هم جولانگاهی برای درخواست های غیرمتعارف شده است.

 با صورت بزک شده و لب های غنچه شده زل به دوربین می زند، یک، دو و سه ... فلش ... تمام. شبکه های اجتماعی پُر شده از تصاویر و فیلم های دخترانی با صورت های بزک شده و موهای درست شده که تبلیغ سالن های آرایشی را می کنند.

 عکس از صورت بزک شده، با اسم مدل، میکاپ آرتیست(هنرمند در آرایش صورت)، شینیون آرتیست(هنرمند در درست کردن مو) و عکاس در شبکه های اجتماعی بازنشر می شود. هر چقدر عکاس و میکاپ آرتیس مشهورتر باشد، مدل معروف تر می شود. در خیلی از مواقع صاحبان مشاغل با استفاده از زیبایی ظاهری مدل ها و با هزینه های کلان در حوزه تبلیغات برای خود معروفیت و مشهوریت را می خرند. حتی اگر کار آن ها خوب هم نباشد به مدد عکاسی حرفه ای و فتوشاپ کار خوبی را به معرض نمایش در شبکه های مجازی می گذارند.

  سالن کارها هر چقدر بیشتر پول تبلیغات صورت های بزک شده را بدهند، بیشتر مشتری جذب می کنند و هر چقدر صورت بزک شده دیده شود، مدل مشهورتر می شود و می تواند کار و کاسبی از این راه برای خود راه بیندازد.

 تنها این سالن کارها نیستند که از مدل  برای تبلیغات استفاده می کنند، طراحان دوخت و تولید کنندگان لباس و عکاس ها  هم هستند که مدلی که بتوانید ظاهر فیزیکی خود را با لباس های غیرمتعارف دید بگذارد، انتخاب می کنند، این  مدل باید هر ژستی را که عکاس می گوید، بگیرد، یک ... دو... سه... فلش. پایان ماجرا را می توان در شبکه های اجتماعی دید.

  تب دیده شدن از سوی جوانان و صاحبان مشاغل به میزانی بالا رفته است که برخی از جوانان آرزوهای خود را در این شغل به ظاهر شیک دنبال می کنند و صاحبان مشاغل نیز منافع خود را در هر چه بیشتر در معرض نمایش قراردادن مدل می دانند.

 با تغییر سبک زندگی، برخی از زنان از اینکه تصاویر آن ها با هر شکل و ظاهری در شبکه های اجتماعی پخش شود نه تنها ناراحت نمی شوند بلکه می توانند اسم و رسمی برای خود پیدا کنند، خوشحال هم هستند.

 آن هایی که تب تند جوانی و میل به دیده شدن دارند خیلی از این  پروژه‌ها را قبول می‌کنند که در شان فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نیست.

 کافیست به سایت آگهی های اینترنتی که در شرایط سخت جامعه امروز خوب جولانگاه افراد سود جو شده است مراجعه کنید، از درخواست های مدل برای پروژه های مختلف عکاسی و میکاپ پُر شده است.

 نکته قابل تامل این است که برخی از صاحبان کار به تب دیده شدن جوانان پی برده اند و در آگهی ها تاکید دارند، پولی به مدل ها داده نمی شود یا مدل های معروف تماس نگیرند چون هزینه ای پرداخت نمی شود. اما برخی دیگر هم از درآمدزایی بالا خبر می دهند تا جوانان را وسوسه کنند.

 

 

در برخی از این آگهی ها صاحبان مشاغل پا را فراتر هم گذاشته اند، به دنبال مدل هایی هستند که بتوانند هر ژستی را به صورت برهنه و نیمه برهنه بگیرند. این فعالیت ها در کشور ما رواج ندارد و قبیح نیز به نظر می رسد، اما برخی از صاحبان مشاغل به صورت زیرزمینی این کارها را انجام می دهند. این آگهی ها هشداری برای جامعه و زنگ خطر رواج فرهنگ برهنگی را به صدا در می آورد.

 

 

 

 

شغل مدلینگ در ایران به رسمیت شناخته نشده است به همین دلیل قانون و چهارچوبی هم ندارد و بسیاری از افراد سود جو با آگهی های قبیح خود می خواهند فرهنگ برهنگی را به جامعه تحمیل می کنند

 

البته برخی از برند های داخلی بزرگ در کشور وجود دارند که از مدل برای ارایه محصولات خود استفاده می کنند البته از مدل هایی که تا حدودی چهارچوب فرهنگ ایرانی و اسلامی را رعایت می کنند. این دسته از برندها با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

 

اما در بسیاری از موارد دربرخی از در  پروژه های غیرمجاز، هیچ چهارچوب فرهنگ ایرانی اسلامی دیده نمی شود بلکه دنبال رو فرهنگ غربی و استفاده ابزاری از بانوان هستند.

در زیر سایه غفلت نهاد فرهنگی، سایت های آگهی هم جولان گاه معرفی این شغل ها که برخلاف ارزش های دینی و فرهنگی جامعه هستند شده است. . باید مسئولان نهاد های فرهنگی و نظارتی تدابیر ویژه تری بیندیشند تا پیش از آن قبح این موضوعات ریخته شود.

گزارش خطا
برچسب‌ها:
مدلینگ فضای مجازی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مسابقه‌ی داستانک‌نویسی به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه شهدای حصارک
تبدیل تهران به فضایی تئاتری؛ تعهدات مالی تئاتر «شهر» انجام می‌شود
دبیر جشنواره شعر فجر منصوب شد
نمایش و تحلیل روان‌شناختی پویانمای «درون و بیرون ۲» در فرهنگسرای فردوس
«از خود تا خانواده» در فرهنگسرای سلامت
تجلیل از مردی که اعتبار تئاتر را حفظ کرد؛ بزرگداشت میکائیل شهرستانی در ارسباران
رونمایی از کتاب «تقویم تاریک» در فرهنگسرای اندیشه
خوانش گروهی کتاب «من و کتاب» در کتابخانه تلاش
نمایش و نقد فیلم «بخور عبادت کن عشق بورز» در فرهنگسرای ارسباران
«تهرانِ کتابخوان‌ها»؛ برنامه‌های سازمان فرهنگی‌هنری به مناسبت هفته کتاب
مهران مدیری: در «مرد سه هزار چهره» نقش پدرم را بازی می‌کنم/ پخش از نوروز ۱۴۰۵
دستِ پُرِ باغ کتاب در هفته کتاب و کتاب‌خوانی
نشست «بازنمایی شهر تهران در اجرا و روایت‌های دراماتیک» در جشنواره تئاتر شهر
«کتابخانه صنعت» در شرکت پارس‌خودرو
صفحه اول روزنامه ها- شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۴
نشست صمیمی با نویسنده محبوب در کتابخانه پرتو
هوشنگ کامکار: نام احمد پژمان در تاریخ موسیقی جهان باقی خواهد ماند
برگزیدگان نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر معرفی شدند
اعلمی: جشنواره فیلم شهر، مدرسه‌ای برای فیلمسازان نسل آینده ایران
برپایی «خیمه یاس» برای دومین سال متوالی در منطقه ۲۲
«در پناه کتاب»؛ فرهنگسرای خاوران میزبان نویسندگان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی
اختتامیه نهمین جشنواره فیلم شهر در برج میلاد برگزار می‌شود
رونمایی «کتاب ایلیا، جادوی سرخ» در فرهنگسرای اندیشه
نشست بررسی و خوانش کتاب «دوباه فکر کن» در کتابخانه تلاش
آیین رونمایی از كتب حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر به همت فرهنگسرای نهج‌البلاغه برگزار می‌شود