جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
برای درمان التهاب و درد جراحی؛
محققان موفق به تولید قطره چشمی برای درمان التهاب و درد ناشی از جراحی آب‌ مروارید شدند؛ نتایج فاز دوم آزمون بالینی این دارو به تازگی اعلام شده است.
شرکت «اکولیس»که پیشتر قطره چشمی حاوی نانوذرات را برای بیماران مبتلا به ورم کاکولا دیابتی استفاده کرده و نتایج مثبتی به‌دست آورده بود، این قطره چشم را برای بیمارانی که جراحی آب مروارید انجام داده‌اند و دچار درد و التهاب هستند استفاده کرده است. نتایج این کارآزمایی قرار است در نشست سالانه انجمن جراحی آب‌ مروارید و انکسار ارائه شود.

این شرکت، یکی از شرکت‌های زیست‌دارویی است که روی توسعه محصولات و داروهای چشم با استفاده از فرمولاسیون‌های نوآورانه کار می‌کند. این شرکت اعلام کرد که نتایج فاز دوم کارآزمایی بالینی روی داروی این شرکت موسوم به OCS-۰۱ را منتشر خواهد کرد. نتایج فاز دوم آزمون بالینی این دارو که برای درمان التهاب و درد ناشی از جراحی آب‌ مروارید تولید شده، در نشست سالانه انجمن جراحی آب ‌مروارید و انکسار در ماه می برگزار می‌شود.

ریاد شریف از مدیران این شرکت می‌گوید: ما منتظر این رویداد هستیم تا نتایج فاز دوم آزمون بالینی را روی این دارو ارائه کنیم، دارویی که به‌عنوان گزینه احتمالی درمانی برای مقابله با التهاب و درد در بیمارانی که تحت جراحی آب مروارید قرار می‌گیرند، طراحی و تولید شده‌است.

به گفته وی، این دومین کارآزمایی بالینی فاز دو است که ما در یک سال گذشته انجام داده و به اتمام رسانده‌ایم. این دارو یک قطره چشمی است که در آن دگزامتازون با استفاده از فرمولاسیون نانوذره‌ای ویژه قرار دارد. پیش از این، ما این دارو را روی بیماران مبتلا به ورم ماکولا دیابتی (DME) استفاده کردیم و نتایج جالب توجهی نیز به‌دست آمده است.

سال گذشته، شرکت اکولیس کارآزمایی بالینی روی این قطره چشم حاوی نانوذرات دگزامتازون را روی ۱۴۴ بیمار مبتلا به ورم ماکولا انجام و نتایج مثبتی به‌دست آورد. در آن پروژه که از قطره چشم برای بیماران مبتلا به DME استفاده شد، ۱۴۴ بیمار دیابتی نوع یک و دو شرکت داشتند. این بیماران از قطره چشم حاوی نانوذرات سه بار در روز استفاده کردند و این کار به مدت ۱۲ هفته ادامه یافت.

میزان تغییر توانایی بینایی بیماران در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت. پس از تجزیه و تحلیل نتایج، محققان دریافتند که استفاده از OCS-۰۱ با کاهش ضخامت CTM همراه بوده است. همچنین فاکتورهای مربوط به بینایی در این بیماران بهبود یافته است.
برچسب ها: نانو ، نانو تکنولوژی ، چشم
نظر شما